Infoartnet - Web Média Marketing

Akkor kezdjük egy kicsit részletesebben a cégarculat kivesézését!

A magyar vállalkozások többsége a logón és egy összedobott névjegyen kívül nem rendelkezik semmiféle egységes arculati koncepcióval, elgondolással, megjelenéssel. Néhányan azonban már felismerték azt az Óriási előnyt, ami kiemeli őket a tömegből.

Mi az a cégarculat és miért szükséges minden cégnek?

Erről már előző cikkünkben is kerestük a választ, de most egy kicsit gördítsük tovább a gondolatokat és szabadítsuk fel fantáziánkat az anyagi békjók alól.

A cégarculat nem más, mint biztosíték a külvilág felé való egységes megjelenéshez.

Az egységesség azért kiemelendő, mert ez a kulcsa a cégarculatnak. Mindenhol, mindenen ugyanazzal a koncepcióval, mondanivalóval jelenjen meg.
Az arculat a cég csomagolása, ami ha egyedi és profi, akkor felhívja a figyelmet, de ha már a csomagolás sem jó, akkor a bukás előre vetíthető. Természetesen a jó terméket nem lehet kiváltani a cégarculattal, de ha nem jó ez a bizonyos csomagolás, akkor mit sem ér a rengeteg pénzzel kifejlesztett termékünk, sok pénzünk nem lesz belőle.

Közhely ugyan, de „Jó bornak is kell a cégér"- hangzik a mindenki által ismert mondat. Mégis hiába ismeri mindenki, sokan nem fogadják meg.

Miből állhat egy cégér?

Néhány cégarculati elem a teljesség igénye nélkül:

  • Logó
  • Névjegy
  • Levélpapír
  • Ügyviteli dokumentumok
  • Boríték
  • Mappa
  • Jegyzettömb
  • Prezentációs alap (ppt és prezi)
  • CD/DVD borító és korong
  • Kiadványarculatok
  • Szórólapok
  • Reklámtermékek: toll, nyakpánt, papírtáska, munkaruha, pendrive, hűtő mágnes, jegyzettömb, de manapság már mindenre lehet logót nyomtatni, hímezni, vasalni stb.
  • Plakátok
  • Hirdetések
  • Roll-up, molinó, sajtófal, zászló, stb., (ami egy kiállításhoz szükséges lehet)
  • Facebook, Youtube csatorna
  • Járműdekoráció
  • Információs táblarendszer
  • Éves naptár
  • Arculati kézikönyv

Ez még csak a kezdet, hiszen az elemek számának csak a fantázia szab határt, sőt inkább a pénztárcánk.

Mielőtt gyorsan kattintanál az X-re, leszögezném, hogy nem mindenkinek szükséges minden elem. Mert mindenki más marketinget alkalmaz, mert mindenkinek más a cégprofilja, és mindenki más ember és más tetszik neki. Tehát nem az a lényeg mennyi pénzt ölsz bele, hanem az, hogy ezt milyen ötletesen teszed; olcsón is lehet nagyot dobni.

Átgondolt koncepció szükséges ahhoz, hogy azon elemek készüljenek el, amikre ténylegesen szükség van. De választhatjuk azt az utat is, hogy sorban, amikor az igény megszületik egy-egy elemre, csak akkor terveztetjük meg és kezdjük el használni. Így a költségek nem egyszerre jelentkeznek, illetve a folyamatos módosítások miatt mindig a legfrissebb módozat szerint fognak megszületni az elemek.

Vegyünk egy jó példát!

Lehet, hogy egy picit távol áll a magyar valóságtól, de nagyon jól mutatja a marketing és ezen belül a céges arculat erejét.

Redbull. Egy márkanév, egy imázs, és egy életérzés. Ebből a szóból mindenki tudja, hogy ez a világ legnagyobb energiaital gyártó vállalatának a neve és azonnal tudja, milyen terméket lehet hozzákötni. Ugye tudod, hogy ez egy osztrák cég, és mint minden cég, ez is egy jó ötlettől indult, de hagyományos marketingeszközökkel nem jutott el leendő fogyasztóihoz.

A történet kicsit hosszabban (http://www.haszon.hu/index.php?Itemid=27&id=96&option=com_content&task=view) itt elérhető és nagyon tanulságos is minden marketing iránt érdeklődő számára.

Több év sikertelenség után kitalálták a „A Redbull szárnyakat ad" szlogen fémjelezte koncepciót.

Mi volt ebben az újdonság?

Rajzfilmszerű kivitel, élő szereplők nélkül, sokkal olcsóbban kivitelezhetően egyszerű, gyorsan befogadható mondanivalóval, gyakorlatilag a mai napig változatlan formában.

A hagyományos marketinget felrúgó Dietrich Mateschitz viszont nem jutott volna idáig, ha nem használja egységesen az arculatát. Mára a „vörös bikák" megjelenése egyet jelent a nem mindennapi vagy extrém sportokkal, motorsportokkal. Jelen van a Forma-1, a rally, a Dakar mezőnyében, de éppúgy ott található a snowboard, ejtőernyős és gördeszka versenyeken is. A lényeg, hogy kiváló eredményekkel, hús-vér emberekkel közvetíti a cég „A Redbull szárnyakat ad" életérzést, ami nem jelent mást mint segítségével elérhetjük a lehetetlent, legyőzhetünk mindenkit. Nincsenek osztogatható repicuccai, sőt kereskedelmi forgalomban sem kaphatóak vörös bikás ruházati cikkek, csak a versenyzők viselik a logós overálokat és pólókat, ezért ezek mára elérhetetlen ereklyék. Ha valahol megjelennek, akkor viszont minden róluk szól, hiszen Redbull-os autó, zászló, fülhallgató, patakokban folyó energiaital, tehát mindenki tudja, ki szponzorálja a versenyt. Ahol Extém sport van, ott a Redbull is, mindenhol egységes megjelenéssel. A márka a mai napig meghatározó a világpiacon (kb. 70%) mint energiaital gyártó, pedig rengeteg versenytársa van minden országban, mégis a folyamatos marketing és arculati fejlesztéssel messze a versenytársak előtt járnak profitban is.

Ezzel a példával az arculat fontosságát szeretném hangsúlyozni, de miért pont velük, miért nem a Coca-Colával? Azért mert mind térben, mind időben, jobban hasonlítható egy kisvállalkozáshoz, mint a multinacionális kólagyártó; és az ötleteiket és gerillamarketing technikákat, igazából mindenki kis költségvetéssel tudja alkalmazni saját cégére is.

Az arculat tehát, a legalapvetőbb marketing elem!
Nélküle gyakorlatilag nincs marketing!

Nem nyilvános hozzászólás

A jelen űrlap kitöltésével regisztrált, naplózott formában jelezheti felénk kapcsolatfelvételi igényét, bármely témakörben felmerülő kérdéseit.

Kérjük, az elérhetőségeit pontosan adja meg, hogy reagálhassunk megkeresésére!

Név: * 
Ha Ön új felhasználónk, vagy első alkalommal keres minket, kérjük, a teljes nevét adja meg.
Telefonszám: * 
Kérjük, azt a számot adja meg, amin záros határidőn belül elérhetjük, és ne feledkezzen meg a körzetszámról sem!
E-mail cím: * 
Észrevétel, vagy megkeresés rövid leírása: * 
A visszajelzés kérése: * 
Kérjük, adja meg, hogy válaszunkkal megkeressük-e Önt!
A számomra leginkább megfelelő dátum(ok) és/vagy időpont(ok) * 
A számomra biztosan nem jó dátum(ok) és/vagy időpont(ok)  

Adja meg a képen látható biztonsági kódot: 

^
Facebook
Instagram
Twitter