JOBBAN néz ki mint a konkurenciája? Cégarculat, a kommunikáció alapja.
Mi az a cégarculat? Egyszerűen az, amiről vevői felismerik!
Először egy új szemléletet, gondolkodásmódot szeretnénk átnyújtani Önnek, miszerint ha az Ön cége kicsi is, nézzen ki úgy mint a nagyok és a hatás nem marad el!
NE FELEDJE: Az arculat szükségessége független a vállalkozás méretétől. Még egy kis vállalkozás is stabilitást és megbízhatóságot sugallhat általa.
Ön most szerencsésebb mint gondolja, hiszen érdekli a cégarculat. Tudta, hogy havonta csak átlag 1000-1200-an keresnek erre a kifejezésre a legnagyobb keresőben? CSAK 1000-1200-an a 650.000 cégből?
Minden jel arra mutat, hogy a konkurenciáját egy cseppet sem érdekli, hogy hogyan néz ki.
Ez az Ön legnagyobb szerencséje, hiszen ha ők nem foglalkoznak ezzel, már ki is tűnik valamivel a rengetegből!
Az eredményes marketingnek több fontos alaptényezője van, pl. címadatbázis, jó termékstruktúra, kiváló marketingszövegek stb., viszont amiről többen elfeledkeznek az a jó kinézet, egy jó céges arculat, amiben mindezt átláthatóan, figyelemfelhívóan meg lehet jeleníteni.
Mindez pedig zsebre megy!
Ha közel azonos minőségű terméket, kiszolgálást tud nyújtani kb. azonos árszinten két cég, kit fog választani a megrendelő? A profibb megjelenésű céget természetesen!
Kezdjük onnan, hogy mi is ez a cégarculat?
Az arculat nem más, mint biztosíték a külvilág felé való egységes megjelenéshez.
Egyéni jelek, beleértve a cég nevét is, amikkel, ha a vevők, vagy akár a konkurencia találkozik, azonnal tudják kivel is kerülnek kapcsolatba. Nem egy logó és egy levélpapír, hanem egy jel és kommunikációs rendszer együtt.
Első körben már annyi is elég, ha elkészül a logó, levélpapír, boríték, mappa és a weboldal.
A képre kattintva az arculatunk többi elemét is megismerheti!
7 végzetes hiba a céges arculatában, amit ha elkövet a profitja bánja:
- az első végzetes hiba, ha nincs legalább kisarculata, ami minimálisan a logóból, névjegyből, levélpapírból, borítékból, weboldalból áll
- az arculat alapja a logó, és ha az nem sziklaszilárd, jól kidolgozott és átgondolt, hanem még mindig a 15 éve, a szomszédfiú által összedobott logókezdemény, akkor arra ráfér a frissítés, újratervezés
- ha a különböző arculati elemek köszönő viszonyban sincsenek egymással sem színben, sem dizájnban
- ha a valamikor megtervezett elemek ott szunnyadnak a fiók mélyén és senki nem használja ezeket
- ha megalkotásakor nem gondolkodott stratégiában, hanem csak úgy letudta, hogy ez is meglegyen
- ha a tervező a saját művészi kiteljesedését erőltette önre a megrendelőre, így az csak részben, vagy egyáltalán nem használható mindennapokban
- ha egyszerre akarna mindent megváltoztatni, mert a fokozatosság elve itt is érvényesül, főleg ha pénzügyi lehetőségeink végesek
A jó hír, hogy ezen viszonylag gyorsan lehet segíteni, viszont a rossz hír az, hogy nincs idő a tétlenkedésre, mert a konkurencia nem pihen és kihasznál minden adódó alkalmat, lehetőséget, hogy ügyfeleit elcsábítsa.
Ezek után csak egy küldetésünk lehet, hogy Ön jól nézzen ki!
Egy kedves ügyfelünk véleménye munkánkról:
Az Infoartnet Kft-vel végzett több éves együttműködés során mindvégig magas színvonalú grafikai tervek jellemezték a cég munkáját. Az egyetemi központi arculat mellett kampányarculatok, rendezvény dekorációk, kiadvány tervezés és számos más kisebb grafikai feladat elvégzésére is az Infoartnet Kft-t bíztuk meg. |
Nyomdai előkészítési garancia esetében pedig, ha bármi problémája van a nyomdának az arculati elemekkel, mi azt soron kívül kijavítjuk Önnek.
Miből álljon egy cégarculat, ami az Ön marketingalapja lesz?
A kisarculat elemei részletezve:
- logó (többféle formátumban)
- névjegy
- levélpapír (elektronikus és nyomtatható verzió)
- alapborítékok
- elektronikus levélalap (e-mail alap)
Kezdésnek ennyi egyszerre elég, de csak első nekifutásra, hiszen az arculat határainak csak a fantázia, de leginkább a pénztárcája vastagsága szab határokat. Érdemes betartani a folytonosság elvét és mindig akkor megterveztetni egy vagy több plusz elemet, mikor arra ténylegesen szüksége van.
Szeretek velük közösen dolgozni és újszerűt alkotni. Megbeszéljük az igényeimet, a sarokpontokat és rájuk bízom a megvalósítást, hiszen a csapat kreatív és folyamatosan képben van a legfrissebb trendekkel. Nyitottak az újdonságokra, úgy mint az Infografika, Save the date, responziv weboldal…. Egy hibájuk, hogy mindenkinek a legjobbat akarják..(: |
Mit tegyek ha:
„Már léteznek ezek az elemek, de valamiért elmaradt ezek használata.” - Ehhez nincs mit hozzáfűzni. AZONNAL elővenni és kötelezővé tenni a használatát cégszinten!
„Csak egy logónk van, de az is régi, elavult.” – Ha a régi logó annak modernizálásával, újratervezésével az arculat és a marketing stratégia szilárd alapját képezheti, akkor mindenképpen e mellett kell dönteni, az ismertsége miatt. Ha a modernizálás nem lehetséges, akkor teljes újratervezés szükséges.
„Van logónk, levélpapírunk és egyéb elemünk is, de nehézkes a használatuk.” - Itt egy arculati átvilágítás után dönthetjük el, milyen irányt vegyen a fejlesztés, de lehet, hogy az egyes elemek újragondolásával használhatóvá válik a cég minden munkatársa számára.
Az Ön cége egy komoly vállalkozás, ezért nem kérdés, hogy komoly megjelenést várnak el jelenlegi, és jövőbeni partnerei. Ha bizonytalan, vagy nem tudott meg mindent ismertetőnkből, kérem kérjen egy ingyenes konzultációt a fenti űrlap segítségével, vagy hívja információs vonalunkat a +36-96/415-799-es számon!
Az alábbi képre kattintva végiglapozhatja Portfolio könyvünket: