Szakmai blog arculattervezés, weblap weboldal készítés, reszponzív webdesign, kiadványszerkesztés témakörből
Amint a cím is mutatja, a keresőoptimalizálás programozói kérdéseivel foglalkozó cikksorozat első részét olvasod.
Nagy örömömre szolgálna, ha szakmai blogunk olvasói aktív hozzászólásokkal egy színvonalas formában vitathatnák meg a folyamatosan változó web-optimalizálási technika mindennapjait. Na akkor döngessünk...
Nehezen indexeli oldalunkat a Google vagy a Bing? Hiába a sok optimalizálás nem jönnek a találatok?
A kezek széttárása helyett oldjuk meg a problémát hosszútávon!
Folytassuk tovább az elmélkedést a cégarculat legfontosabb eleméről, a logóról. Ott tartottunk, hogy a jó logó legyen egyszerű, mégis kifejező és jellemző, legyen használható univerzálisan mindenen, hiszen jól kell mutatnia a névjegyen és akár egy teherautó oldalán is.
Vágyainkban, mint minden használati tárgy, a weboldal is ha megvettük örökké tart. Vizsgáljuk meg, hogy van ez a valóságban!
Arra, hogy weboldalad hatékonyságát mérni tudd, már számos analitikai eszköz létezik, azonban kétségkívül az egyik legelterjedtebb és leghasznosabb közülük a Google Analytics eszköze. Ennek segítségével értékes adatokat tudhatsz meg weboldaladról, a látogatók viselkedésétől kezdve a demográfiai adatokon át. Amennyiben kíváncsi vagy arra, hogy hogyan működik és mely adatokat érdemes jobban átvizsgálni a hatékony webhelyműködés érdekében, akkor mi most adunk neked ebből egy kis gyorstalpalót. A cikk célja, hogy irányt mutasson és segítsen eligazodni az Analytics útvesztőjében.
Amíg a divatban száz éve a franciákat próbáltuk utánozni és Amerika követett bennünket, addig mára szinte mindenben Amerikát követjük Európában, ha nem is tudatosan.
Most a weboldalak tervezésében is az amerikai mintát követjük pár év időeltolódással. Az eltérés csupán annyi, hogy időben azonos technikával kell megoldani pár hónappal, vagy évvel megelőző design ötleteket. A dolog nehézsége abban rejlik, hogy a látott mintákat jóval kisebb költségvetéssel és sokkal szerényebb távlati marketing szemlélettel próbáljuk másolni.
Látjuk a példákat és nehezen tudjuk eldönteni, vajon mire is van szükségünk!
SEO (Search Engine Optimization) – magyarul keresőoptimalizálás, amit talán jobb lenne weblap optimalizálásnak hívni, hiszen nem a keresőt optimalizáljuk, hanem a saját honlapunkat.
Nemrégiben a számítógép még kevesek privilégiuma volt és az internet egy fura ismeretlen világnak hatott; ma pedig mindez oly természetes, minthogy víz folyik a csapból, átszőtte mindennapjainkat. 2017-es éves felmérésben olvastam, hogy a teljes magyar kiskereskedelem 4,3%-át a webáruházakban történt rendelések teszik ki.
A mai marketing központjában mindig a felhasználó áll. Többen azt gondolják, hogy a mai online kommunikáció személytelen és gépies, de ebben nagyot tévednek. Minél több automatizációt használsz, annál jobban személyre tudod szabni a kommunikációdat.
Robbanásszerűen növekszik az online kereskedelem. Ma webáruházat nyitni havi szinten akár 10.000 forintból is megoldható, gondolva a bérelhető webáruházakra. Gombamód szaporodnak a már raktárkészlettel sem rendelkező dropshipping áruházak is, és a nagyok mellett hamarosan az óriások is belépnek a hazai piacra. Elég csak az Amazonra vagy akár az Alibaba.com-ra gondolni.
„Legfőbb érték az ember!"
A történelem néha másképp értelmezte, de nekünk ez a véleményünk! Mert nem azért keressük a folyamatok gépek általi végrehajtását, mert nem szeretnénk emberekkel dolgozni, hanem mert van ezer más dolgunk amit nem tudnak gépek elvégezni. Illetve a jól kvalifikált, lojális, önálló munkaerő aranyat ér és annyiba is kerül!
Vannak dolgok, amelyekre sokan kis hangsúlyt fektetnek a weboldal indításkor, vagy nem gondolnak át eléggé.
Weboldal készítés első lépése, hogy el kell dönteni, hogy milyen domaint vásárolj, mi legyen a hivatkozás, ami alapján megtalálnak a keresőben. Ez azért is fontos lépés, mert később átköltöztetni egy weboldalt másik domainre nem egyszerű feladat, nagyon sok odafigyelésre és keresőoptimalizálási munkára van hozzá szükség.