Szakmai blogok
Az Infoartnet Kft. számára fontos, hogy munkatársai folyamatosan és magas szinten megújítsák szakmai tudásukat.
Ennek egyik formája, ha követjük a világot és megosztjuk a szerzett tapasztalatokat.
Szakmai blog arculattervezés, weblap weboldal készítés, reszponzív webdesign, kiadványszerkesztés témakörből
Így lesz jogtiszta képed ingyen az internetről
Az internetes tartalommarketing egyik legnagyobb rákfenéje szokott lenni a jogtiszta képek előállítása. Egy céges blog esetében vagy akár csak a weboldal grafikai elemeinek megvalósítására sokszor nincs lehetőség saját fotóst vagy grafikust felkérni. Bár szakember segítségével lesz a legtökéletesebb a végeredmény, a kész jobb, mint a tökéletes elve alapján léteznek alternatív megoldások is.
Napjaink sorozatos szerzői jogi vita-viharaiban különösen figyelnünk kell arra, hogy egy-egy internetről származó fotó esetén véletlenül nem követünk-e el jogsértést. Nagyon sokan (grafikusokon, fotósokon kívül az emberek jelentős része) nincsen tisztában azzal, hogy ezek a digitális tartalmak mind olyan szellemi termékek, amelyek többségükben önkényesen (és főleg ingyen) nem használhatóak fel.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
A logótervezés 5 fontos lépése
A logótervezés egy hosszabb és összetettebb feladat, mint az elsőre gondolnánk. Miért is? Mielőtt hozzáfognánk az ötleteléshez, tudnunk kell néhány fontos információt a cégről, a célcsoport jellemzőiről, a trendekről, stb. Mindezt egy interjú és egy brief segítségével lehet a legegyszerűbben és leggyorsabban kideríteni. Egy jó brief, vagy kérdéssor azokra keresi a választ, amik átgondolása mind az ügyfél, mind a grafikus hasznára válik. Ha ezeket feltérképeztük, csak akkor jöhet a grafikussal való egyeztetés, majd a tervezés.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
A brand, ami trend – de tényleg van értelme vele foglalkozni?
A brand, ami trend – de tényleg van értelme vele foglalkozni? Mi köze van ennek a tartalommarketinghez?
A kérdést felteszem másképp is. Megengeded magadnak, hogy ne foglalkozz vele? Megteheted? Egyértelműen NEM.
Ha nem foglalkozol vele, magától alakul ki egy olyan kép a vevők fejében, ami hosszú évek alatt vagy pozitív lesz vagy negatív, vagy olyan semmilyen. Negatívot senki nem szeret hallani a cégéről, a többi jelzőért pedig már meg kell dolgozni, mert semmit nem adnak ingyen.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Chatbot! Kinek, mit és hogyan érdemes? – beszélgetés Bártfai Balázzsal
Nemrégiben beszélgettem Bártfai Balázzsal a "Tartalommarketing a Gyakorlatban" című könyv szerzőjével abból az apropóból hogy a következő INFOARTNET MAGAZINT (ami hamarosan megjelenik) a tartalommarketing köré építjük fel. A magazinba nem fért be a teljes 2 óra anyaga, viszont a chatbotokról szóló részt nem szerettem volna elhagyni semmiképpen sem. A cikk hosszú, de aki épp egy chatbot építésén gondolkodik, vagy csak érdeklődik iránta, annak mindenképpen érdemes erre áldozni 5-6 percet. Érintjük természetesen a tartalommarketinget is, de azt a részt a Magazinban tudod majd elolvasni. Íratkozz fel hírlevelünkre és ingyen meg fogod kapni elektronikus formában, de ha ügyfelünk vagy nyomtatott formában is.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
A tartalommarketing titkai! Hogyan? Mit? Miért és mivel?
Beszélgetés Bártfai Balázzsal a „Tartalommarketing a gyakorlatban" című könyv szerzőjével.
Ha ma bármilyen szinten is foglalkozol az online világgal, biztosan találkoztál azzal, hogy azt tanácsolta a marketinges, hogy készíts tartalmat. Blogolj, terjeszd és minden jó lesz, hiszen szakértő leszel, szeretni fogja a Google és ömleni fognak az érdeklődők, sőt a megrendelések is.
Balázs volt az első, aki leírta, hogy ezt hogyan csináld, érthetően, példákkal és itt Magyarországon!
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Mire használd ezt a 7 közösségi csatornát, hogyan és milyen eredményt várhatsz el?
Az előző cikkből megtudtuk mi az a tartalommarketing. Azt a témát is érintettük, hogy minél több csatornán kommunikálunk, annál több érdeklődőt érünk el. Hatalmas előnye, hogy kevésbé vagyunk kiszolgáltatva egy-egy cég fejlesztési kísérleteinek, pl. a Facebook algoritmus folyamatos változásainak.
Ez a cikk arra hivatott, hogy bemutassam, hogy a jelenleg hazánkban leginkább népszerű közösségi platformok közül melyeket és mire használjunk. Nem feltétlenül kell mindenhol jelen lenned, bár mindegyiken van lehetőséged az ingyenes látogatószerzésre, ezért minimális ráfordítással is látványos eredményeket lehet elérni. Nézzük a lehetőségeket:
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Hogyan kérj egy nyomdától árajánlatot! Útmutatók és példák hogy ez többé ne legyen probléma.
Hogyan kérj ajánlatot egy nyomdától, legyen az digitális, avagy nagyobb ofszet nyomda?
Mikor milyen kiadvány típusnál, melyik technológia, papír lehet az optimális választás?
Ha dolgozol nyomdával, de nem érted miket írnak az ajánlatukban, akkor ez a cikk különösen hasznos lesz számodra. Néhány hasznos tippet fogsz olvasni és ezután tisztában leszel az alapokkal. Jó ha tudod, mert nyomdával mindenkinek van dolga.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
12+ ingyenes grafikai eszköz a vonzóbb vizuális marketinged érdekében
A vizuális elemek többet érnek a szavaknál
Ahogy az alcímben már írtuk, egy kép többet ér ezer szónál. Vagy legalábbis hatvan-ezerszer gyorsabban tudjuk feldolgozni őket, mint a szavakat. Ha szeretnéd felhívni magadra a célközönséged figyelmét, akkor itt az ideje, hogy elkezdj képekben kommunikálni. Nem mindenki ért a Photoshophoz, illetve nem mindenki szeretne előfizetést fenntartani, hogy néhány képet megszerkesszen felületeire.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
31 érv a tartalommarketing mellett. És te belefogtál már?
A tartalommarketing sokkal több, mint egy egyszerű divatirányzat. A marketingesek több mint 85%-a él a tartalommarketing adta lehetőségekkel. Ha ezek után és az eddigi kontent marketingről szóló cikkeink elolvasása után még nem tudod, hogy Te belefogj-e, akkor most megkönnyítjük a dolgot. Felsorolunk „néhány" tényt, amelyek elolvasása után sokkal egyszerűbbé válik a döntés.
Azt a tényt ne feledd el hogy nem ez a legegyszerűbb és leggyorsabb módja a marketingnek, viszont hogy hosszú távon az egyik leginkább hatékony stratégia az biztos.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Hogyan lesz kitűnő könyved? Útmutató a kézirattól, a nyomdáig.
Ebben a cikkben összefoglalom mindazt, amit át kell neked is gondolnod, mielőtt a műszaki szerkesztőnek átadnád a sok munkával összeállított kiváló anyagodat, illetve azt az utat mutatom be ahogy nyomdakészen a kezedbe kerül a könyved.
Könyvek az emberiség történelmében mindig fontos szerepet töltöttek be és mindig a tudást szimbolizálták. Hiába a digitalizáció, a könyvek nem fognak eltűnni a közel jövőben. Ha ma szakértővé akarsz válni, írj először egy könyvet arról a területről! – Tanácsolja 10-ből 9 marketinges.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Ami a tartalom- és az e-mail marketingben tilos! Tanulj mások hibáiból!
Ha sikeres szeretnél lenni a vállalkozásoddal, akkor nem elég az, ha ügyesen teszed a dolgod. Ha nagy álmaid, céljaid vannak, akkor bizony a marketing sem utolsó szempont. Ha nem szentelsz figyelmet a tartalommarketingre, e-mail marketingre, akkor óriási ziccert hagysz ki és ezt veheted bullshitnek, de attól még igaz. Szeretnénk rámutatni problémákra, hibákra, hogy te már ne kövesd el ezeket és simított úton haladj a siker felé.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Marketing tanulságok, amikből te is okulhatsz.
Egyre többet tanulok a marketingről legfőképpen könyvekből, cikkekből, esettanulmányokból és a saját tapasztalataimból is. Egy-egy jó ötlet és egy-egy jó megoldás már megragad bennem, ezért gondoltam leírok két pozitív példát, ami inkább tanulságos, mint újdonságot hordozó.
Hurrá síelünk vagy mégsem? Egy csavar is meghiúsíthatta volna a síelésünk, de…
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.