Infoartnet - Web Média Marketing

A céges arculat legyen a te első marketingfegyvered

Szóljunk néhány szót arról, milyen legyen a legtöbbet használt céges arculat elem, a levélpapír, amit szintén elhanyagol mindenki.

Az előző részben kiveséztük a céges arculatod legfontosabb elemét a névjegyet, most szóljunk néhány szót arról, milyen legyen a legtöbbet használt elem, a levélpapír, amit szintén elhanyagol mindenki.

Mikor használjuk a levélpapírt?

A jó válasz: Mindig, ha cégünkkel kapcsolatosan bárminemű dokumentumot, iratot készítünk.

MIÉRT? Ezt a kérdést nem is hallottam.

Milyen iratok lehetnek ezek:

  • ajánlatok
  • szerződések
  • fax
  • levelek
  • szállítók
  • megrendelők
  • teljesítési igazolások
  • szabályzatok
  • munkaszerződések
  • tanulmány, e-tanulmány, stb. stb. stb.

Hány és hány dokumentumot kell egy cég életében elkészíteni? Ugye hogy rengeteget?! Kicsiny bürokratikus országunkra pedig ez hatványozottan igaz, tehát miért ne használnák ki ezt a lehetőséget egy pici marketingre. Persze, persze itt is jöhet a gondolat, hogy ezt én is meg tudom tervezni, teszek az élőfejbe egy logót, élőlábba a céginformációkat és már készen is van. IGEN, ez így olcsó lesz, de azért nem árt ha átgondolod, hogy ha bárkinek levelet küldesz vagy dokumentumot, mivel fog először találkozni? Az általad tervezett „profi” levélpapírral! Jó lesz neked? NEM! Profi céghez, profi megjelenést vár el az ügyfél, így ha ezt az imázst szeretnéd terjeszteni, nem kérdés, hogy nem te magad ülsz le és készítesz levélpapírt.

Mi legyen egy levélpapíron?

A logó és a szlogen minden körülmények között szükséges. Az, hogy ezek hogyan helyezkednek el nincs aranyszabály. Lehetőleg úgy, hogy a levélpapír tartalma és a design ne zavarja a tartalom szerkesztését, elhelyezkedését, hiszen a levélpapírnak elsősorban a tartalmi részt kell kiszolgálnia, hordoznia.

Céginformációs rész: cím, telefon/faxszám, adószám, esetleg cégjegyzékszám, weboldalcím, központi e-mail cím, facebook cím.

Sokkal több információ nem szükséges, hiszen ha ellátogat az weboldalunkra, ott úgyis minden plusz információt megtalál amire kíváncsi lehet, legalábbis remélem ez mindenkinél így van.

Na most biztos megkapom, hogy ez a valaki itt osztja az észt és ezekkel az információkkal nem tudok semmit kezdeni, nem tudom megmondani a grafikusomnak milyen legyen egy a mindennapokban használt levélpapír.

Nézzük meg mi van a gyakorlatban.

Egy nemrégiben elkészített arculat a példa, amely arculatnak szabályrendszere is készült arculati kézikönyvvel, azoknak szükséges ez, aki már tényleg komolyan gondolkozik az arculata felépítésében.

AltMob levélpapír minta

A képen látható levélpapíron is megvannak a fent említett elemek. A megrendelőnk nagyon szereti ikonokban kifejezni azt, amivel foglalkozik és amit fontosnak tart; így minden fontosabb ikonját elhelyeztük a levélpapíron oly módon, hogy az a tartalmi részről ne vegye el a figyelmet.

A levélpapírja alapján is mindenki azonnal tudni fogja, mivel foglalkozik az ALTmob Kft., és ez a legfontosabb.

Nem nyomultunk, nem küldtünk semmi más üzenetet, hírlevelet, tolakodó reklámajánlatot, csak egy levélpapír segítségével közöltük a cég tevékenységi körét. Mi ez, ha nem a legolcsóbb reklám!?

Legtöbbször interneten küldünk céges dokumentumokat, így még a jó régen hangoztatott nyomtatófesték megtakarítás sem jelentkezik a sok ikon miatt, tehát nincs más hátra mint előre. Kis befektetés nagy haszon!

Csak egy jól átgondolt koncepció, ha úgy tetszik stratégia szükséges, egy ilyen elhanyagolt elem is lehet marketingfegyver.


A levélpapír esetében még egy dologról mindenképpen szót kell ejtenünk, hogy ne legyen káosz a fejekben annak használatával kapcsolatosan: a kellő szabályzatrendszert meg kell alkotni annak bevezetése előtt.

Magyarul, határozzuk meg, milyen betűtípust használunk, milyen méretben, milyen margókkal, milyen soremeléssel, milyen bekezdésekkel, milyen megszólítással, illetve a különböző dokumentumokon milyen plusz információnak biztosítsunk helyet. Mondanám azt most fellengzősen, hogy a levélpapír tipográfiáját alkotjuk meg, de ezt azért túlzás lenne állítani.

Az ALTmob Kft. levélpapírja gyakorlatilag minden eshetőségre tartalmaz változatot. Ha nem szükséges ennyi információ a fejlécben, egyszerűen ki kell törölni azt a részt, és máris a levél tartalma foglalhatja el azt.

Témához tartozik

Fontos a levélpapír tervezésénél hogy terveztessünk egy nyomdai kivitelezésre alkalmas verziót, illetve egy nyomtatható szövegszerkesztőbe illeszthető, abban használható verziót. A legjobb, ha nem különböznek, de ha a nyomdai verzióban a papír teljes szélességét kihasználtuk grafikára, akkor annyi különbségnek kell lennie, hogy a nyomtatható verziót úgy tervezzük meg, hogy a szélére kb. 5 mm-re már ne tervezzünk semmit, hiszen a nyomtatók erős többsége nem képes szélesebb nyomtatásra egy szabványos A/4-es oldal esetében.

Talán még egy dologról tehetünk említést, a nyomtatott papír minőségéről, ugyanis papír és papír között óriási különbségek vannak. Ha valaki környezettudatos, újra hasznosított papírt használjon, aki annyira nem az, csak figyeljen, hogy ne a legolcsóbb papírt válassza a multiban, hanem legalább egy nyilacskával ellátott (a jelölés a kétoldalas nyomtatásnál az első nyomat oldalát jelzi, "előfeszített papír") papírra nyomtasson. (Hosszú távon a nyomtatónak is számít, leginkább kétoldalas nyomtatásnál, hiszen akkor a gyengébb papírokat gyűrni kezdi a kissé már kopott nyomtató.)

Sikeres arculattervezést mindenkinek!

Nagy Zoltán tollából

^
Instagram
Instagram
Facebook
Google+
Twitter