Arculattervezés szakmai blog
Az Infoartnet Kft. arculattervezés témakörét körüljáró blogjait találja ebben a kategóriában.
Grafikai kisokos, avagy hogyan lesz olyan kiadványod amit mindig is szerettél volna. I. rész
A kiadványok még ma is szükségesek, viszont milyen, kinek, mekkora és mégis kivel? Nem tudod, hogyan kezdj bele a kiadványod előkészítésébe, szerkesztésébe? Érezted már, hogy kár volt belefogni az egyik prospektusba, hiszen se vége, se hossza a munkának? Hiába dolgozol a katalógusoddal egyre többet, semmi mást nem látsz csak újabb hibákat és újabb elvégzendő feladatokat?
Teljes mértékben megértelek! Problémás a képek megszerzése, a termékek leírása, a marketing és a sales szövegek elkészítése. Az egészet mindenki a háta közepére kívánja, mégis kell, mert valamit a vevőd asztalán kell hagynod, különben elfelejtenek.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Brand, avagy márkaépítés, ultramaraton a marketingben. II. rész
Az előző részben taglaltuk, hogy miért is szükséges számodra is márkaépítés. <Az I. részt itt találod> Szeretném tovább folytatni a gondolatfolyamot azzal, hogy mit is kell tenned a márkád érdekében, hiszen aki márkát épít, az a jövőt építi.
Mit gondolj át mikor brand építésre szánod magad, miket kell mindenképpen megtenned?
Adj valami plussszt!
Legyen valami hozzáadott érték, ami nincs sehol máshol, vagy nagyon nehezen másolható. Itt arra gondolok, hogy például egy Sony vagy Samsung termék valószínű sokkal többe fog kerülni, mint egy kommersz gyártó ugyanazt tudó terméke, mégis a legtöbben a drágábbikat fogják megvenni. Hogy ez az előny a megbízhatóbb működés, vagy az ötletesebb tervezés, esetleg az innovatív technológia, igazából teljesen mindegy.
A lényeg, hogy a vevők ismerjék a márkád előnyeit és a polcok előtt állva a termékedet válasszák.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Kampányötletek, amiken gondolkodni sem kell, mert már az asztalon hevernek
Ma már nincs olyan valamire való cég, amely ne futtatna rendszeresen marketingkampányokat. Sokan azonban már az ötletelés fázisában feladják, mondván: „Nincsen semmi konkrét apropóm". Ha te is közéjük tartozol, akkor sokat fog segíteni ez a cikk.
Kell egyáltalán felütés vagy nem?
A válasz röviden az, hogy: többnyire igen. Számos kutatás bizonyította be, hogy a tematikus kampányok megsokszorozták a sima, trendekre nem reagáló társaik bevételeit. Megtöbbszörözték, tehát semmi esetben sem egy elhanyagolható hóbortról van szó, hanem egy olyan aduászról, amit kihagyni hatalmas hiba. Hogy miért?
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.
Brand, avagy márkaépítés, ultra maraton a marketingben. I. rész
Egy vállalkozásnak ma tisztában kell lennie azzal, hogy a sikeres marketinghez elengedhetetlen a fogyasztói igények pontos ismerete és tudom, hogy te egy ilyen vállalkozó vagy. Elköteleződést, érzelmi kötődést kell kialakítanod a céged felé, mert ez az ami megkülönböztet és felemel, de akár gyorsan romba is dönthet.
Nemrégiben két olyan rendezvényen, képzésen is részt vettem (Arculat és Márka Akadémia és a Branding Eu képzése a Kamaránál), ahol a márkaépítésről, vagy más szóval brand építésről, felkészült előadók igen színvonalas előadásokon tágították az látásmódomat. Rengeteg hasznos tanáccsal és sok gyakorlati példával mutatták be, illetve vezették le, hogy ez tulajdonképpen a valóságban mit jelent.
A cikk folytatása a cegarculat.hu oldalunkon.