Infoartnet - Web Média Marketing

Termékvarázsló

A varázslóban a termék komplett felvételét 5 lépésben, 5 képernyőn lehet végrehajtani, a következő sorrendben:

  • Termékfej létrehozása
  • Termékmezők létrehozása
  • Terméksorok hozzáadása
  • Képek hozzáadása
  • Dokumentumok hozzáadása

1. Lépés

Termékfej létrehozása

Ezen a képernyőn, egy-egy terméknek a közös jellemzőit lehet meghatározni. Van egy termék, pl. egy „kanna”, aminek vannak bizonyos jellemzői, amik minden kannára vonatkoznak. Ezek az adatok kerülnek a termékfej adatok közé.

Viszont az is belátható, hogy kanna és kanna között lehetnek, így vannak is különbségek, pl. az űrtartalomban, az anyagban, súlyban, színben, stb., amik már csak egy-egy konkrét termékre vonatkoznak, így a rendszerben is máshol van a helyük.

A következő képernyő, a termékfej adatok megadására szolgál:

  • Terméknév,
  • Kategória,
  • Publikálás beállítása,
  • Link,
  • Márka,
  • Aktiválási időpont,
  • Inaktiválási időpont,
  • Régió,
  • ÁFA kulcs,
  • Pénznem,
  • Csoport,
  • Csatolt tartalmi elem, és
  • Leírás.

A felvételező képernyőn gyakorlatilag alig kell gépelni, az adatok túlnyomó része legördülő listákból választható.

Az egérkurzort az egyes ikonok fölé húzva, megjelenik az adott funkció „buborék súgója”, ami segíti a gyakorlatlan felhasználót, az egyes műveletek kiválasztásában.

A felsorolt, illetve a következő képernyőn is látható mezőadatok megadását követően, a „Tovább” funkció ikonra klikkelve lehet a termékvarázsló következő felületére lépni.

2. Lépés

Termékmezők létrehozása

Ezen a képernyőn lehet megadni a termék speciális mező típusait. Egy-egy mezőtípus megadását követően, lehetőség van újabb mezőtípus(ok) felvételére és a már meglévő (bekapcsolt) mezőtípusok módosítására, a sorrendjük megváltoztatására, valamint a törlésükre is. A jellemző, illetve leggyakrabban használt mezőtípusok a következők:

  • Dátum: Különböző formátumú dátumok tárolására alkalmas mezőtípus.
  • Szín (16): Több szín megjelenítésére alkalmas adattípus (16 féle szín).
  • Szín (256): Egy szín megjelenítésére alkalmas adattípus (256 féle /web-safe/ szín).
  • Logikai: Kétállapotú (logikai) adatok (pl. igen / nem) tárolására alkalmas adattípus.
  • Szöveg/Szám: Tetszőleges karakterek (betűk, számok, írásjelek) tárolására alkalmas adattípus.
  • stb.

A felsorolt, illetve a következő képernyőn is látható mezőadatok megadását követően, a „Tovább” funkció ikonra klikkelve lehet a termékvarázsló következő felületére lépni.

3. Lépés

Terméksorok hozzáadása

Ezen a képernyőn lehet megadni, a terméksorok általános tulajdonságait. A felület nagyméretű ugyan, de nem annyira bonyolult, mint ahogy első látásra gondolnánk.

Az egyes mezőadatok a jellegük, funkciójuk, stb. alapján, különböző csoportokba sorolhatók. Ezt kihasználva, a jobb áttekinthetőség érdekében, a terjedelmes felületet több részre bontva ismertetjük.

Az első adatblokkban a képernyő tetején, a termék egyedi azonosítását szolgálja a cikkszám, a név, a cikknév, stb., majd van néhány egyedi mező, pl. a publikálás beállítása, a szállítási határidő, az ÁFA kulcs, a mértékegységek, a cikktípus, stb. beállítására, azután pedig statisztikai és egyéb kódok következnek.

Újabb adatcsoportot képeznek a beszerzési adatok, mint pl. a származási hely, az ország, a gyártási szám és a deviza beszerzésével kapcsolatos adatok.

A következő nagyobb adatcsoportot az ártáblák képezik. A rendszerben az egyes ügyfelek egyedileg és csoportonként is beazonosíthatók. Az azonosítási lehetőségeket felhasználva, az intézményben egyedi kedvezmény rendszerrel értékesíthetők a különböző szolgáltatások és termékek.

„A”-tól „F”-ig 6 különböző csoportba sorolhatók a felhasználók, ezt követően pedig valamennyi csoport számára egyedi árkondíciók állíthatók be. Egy-egy csoporton belül, a „0”-val jelölt mezőben lévő alapáron kívül 5 különböző mennyiségi kedvezmény, vagy éppen felár rögzíthető.

Pl.: Az „A” ügyfélcsoporton belül, az 1-es mezőben lévő mennyiség (legalább 1.000 db) megvásárlása esetén, a 0-s mezőben lévő alapár - ami 6.000 HUF - 5.900 HUF-ra mérséklődik, míg 10.000 db-tól, az ár már csak 5.500 HUF.

A deviza kódja csoportonként, a „Deviza kód” mezőkben adható meg. (ADevizaKód, BDevizaKód, stb., ahol az első karakterek az „A”-tól „F”-ig besorolható 6 ügyfélcsoportot jelölik.)

Beállítható még a hitel mértéke, amihez egy rövid leírás is fűzhető, valamint rögzíthető a termék súlya és egysége, ami alapján a postaköltség, vagyis az ISO alapegységre vetített ár kalkulálható.

A nem elektronikus termékek esetén, a rendszer biztosítja a bolti átvétel és egyéb kiszállítási formák közötti választás lehetőségét. A kiszállításnál, a súly alapján automatikusan számolja a kiszállítási költséget, az érték alapján pedig az utánvételi díjat.

A képernyő legalján visszaköszön egy korábbi felület, ahol a 2. lépésben dátum, szín, szöveg, szám, fotópapír felület és/vagy egyéb, tetszőleges típusú termékmezőket rendeltünk a termékhez.

A felsorolt adatok megadását követően, a „Tovább” funkció ikonra klikkelve lehet a termékvarázsló következő felületére lépni.

4. Lépés

Képek hozzáadása

Ezen a felületen megadható egy esetleges új kép neve és forrása (elérési útvonala), majd az „Új kép feltöltése” funkció-ikon használatával lehetőség van az adatbázisba való feltöltésére.

A másik lehetőség, hogy az adatbázisban lévő képek szűrése, majd kiválasztása révén rendelhető egy vagy több kép, a termékhez.

A képek csatolását követően, a „Tovább” funkció ikonra klikkelve lehet a termékvarázsló következő felületére lépni.

5. Lépés

Dokumentumok hozzáadása

Ezen a felületen lehet TXT, PDF, DOC, XLS, ODT, vagy ODS formátumú dokumentumokat csatolni a termékhez.

A képek hozzáadásához hasonlóan, megadható egy esetleges új dokumentum neve és forrása (elérési útvonala), majd az „Új dok. feltöltése” funkció-ikon használatával lehetőség van az adatbázisba való feltöltésére.

A másik lehetőség itt is az, hogy az adatbázisban lévő dokumentumok szűrése, majd kiválasztása révén rendelhető egy-egy dokumentum a termékhez. A képernyő alján láthatók a rendelkezésre álló, már korábban feltöltött és esetleg már megszűrt írásos dokumentumok.

Az összes szükséges adat megadását követően, a „Befejez” ikonra való klikkeléssel zárható le az 5 lépésből álló, termék felvételező tranzakció. A mentést (befejezést) követően, a vezérlés átadódik a „Termékfej kezelő” felületnek, ahol az előbb felvett termék megjelenik a termékfej listázóban.

Instagram
Instagram
Facebook
Google+
Twitter