Vásárlás, ajánlatkérés, telefonon való kapcsolatfelvétel, ezeket az eredményeket szeretnénk a weboldalunktól. Persze, van aki csak azért szeretne a weben lenni, mert mondták neki, hogy az kell, meg a haver cége is fent van, de te ezen már túlléptél. Te eredményeket vársz a weboldaladtól és az eredmények bizalmat feltételeznek. A cél minden esetben az, hogy a látogatókból érdeklődők legyenek. Érdeklődők, akik jó kérdéseket tesznek fel és akik készen állnak, hogy a következő fázisba jussanak, vagyis felvegyék veled a kapcsolatot.
1. KIVÁLÓ SZÖVEGEK
Ne ajtóstul ronts a házba, vagyis ne told túl a cuccod. Ha el akarnak neked adni valamit, hogyan reagálsz? Természetesen eszedbe sem jut, hogy megvedd, de ha van egy problémád, mindjárt más lesz a helyzet. Olyat keresel, aki azt meg tudja neked oldani. Arról kell írnod, ami a vevőt érdekli. Arról írj, milyen problémát tudsz megoldani, mitől lesz jobb a leendő vevődnek
azzal a termékkel vagy szolgáltatással, amivel
te segíteni szeretnél. Hass a problématudatra és koncentrálj az általad adható előnyökre. Mitől vagy te jobb szolgáltató, mint a többi, és miért lesz az jó számára, hogy veled fog üzletet kötni. Egy kicsit más látásmód, mint a „Szobafestést vállalunk gipszkartonozással", de biztosan mondhatom, hogy hatékonyabb. Ne a szobafestést áruld, hanem a meghitt otthon hangulatát, amit az általad festett falak árasztanak.
2. SAJÁT KIVÁLÓ KÉPEK
Manapság rengeteg ingyenes vagy majdnem ingyenes képforrás van, de ha teheted, minimalizáld a mindenki által elérhető (stock) képek használatát, mert azt a többség használja. Igyekezz eredeti és saját fotót használni, még ha azok nem is érik el a profi színvonalat. Az eredetiség sokkal bizalomkeltőbb, mint a 86. olyan oldal, ahol ugyanaz a telefonos kisasszony köszön vissza. Nagyon jó, ha képeiden is feltűnik a csapatod, és elsősorban te, a szakértő.
3. VÁSÁRLÓI VÉLEMÉNYEK, MERT MINÉL TÖBB, ANNÁL JOBB
Az egyik legfontosabb pont, hiszen misem bizonyíthatja jobban a szakértelmed, mint a vevőid véleménye. Nem, nem a kamu vélemények, ha-nem a tényleges, hihető, akár névvel, fényképpel, cégnévvel, titulussal ellátott hiteles vélemények. Gyűjts minél többet! Ezek mindig használhatóak a marketingkommunikációdban, posztokban, social médiában, de kiadványaidban is. Vezess be rendszert arra, hogy hogyan fogod ezeket elkérni, lehetőleg a jól sikerült projekt befejezése után. Készíts rá folyamatot, automatizáld!
A vélemények már UGC (user generated content, avagy felhasználók által generált tartalom) tartalomnak minősülnek. Tartalom, amit nem is neked kell előállítani és ez az egészben a legnagyobb poén. A felhasználói tartalom gyűjtése minden lehetséges helyről erősen javallott, sőt azok készítésének mesterséges élénkítése még inkább.
Honnan származhatnak ezek?
- social média csatornákból (Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, stb.)
- fórumokból, hozzászólásokból
- képekből, videókból
- értékelésekből (pl. Trivago, Árgép, Facebook, Google)
Példának az a legjobb talán, hogy ha van egy rendezvényünk, kérjük meg a résztvevőket, hogy osszák meg, hogy ott voltak, osszák meg ismerőseikkel élményeiket.
Ha könyvet adsz ki, kérd meg, hogy készítsen egy szelfit a könyvvel, mikor megérkezik. Többen meg fogják osztani, mint gondolnád, csak kérned kell.
Egy óriási probléma van: senki nem bízik meg ma egy marketingesben, egy politikusban, egy vállalkozóban, de lehetőleg senkiben sem, viszont innen szép nyerni. Akik jól építik fel a weboldalukat, törődnek vele, sokkal több bizalmi kapcsolatot építenek fel a látogatókkal, akikből nagyobb eséllyel és százalékban fognak vásárlót konvertálni. Vegyük sorra milyen elemekkel tudod megfogni a látogatót és milyen elemekkel tudod megtartani figyelmüket és továbbépíteni a bizalmat.
4. SAJÁT JÓ TERMÉKLEÍRÁS, NEM AMI A MÁRKAOLDALON TALÁLHATÓ
A legtöbb webáruház és weboldal tulajdonos azokat a leírásokat használja, amit a márkaképviseletek is, tehát a feladat az, hogy átfogalmazd a te vevőid számára. Olyat írj, ami a te vevőidhez szól és hidd el, hogy sokkal jobban fog működni! Szóljon a vevőről, szóljon a megoldott problémáról, de ezt már tudod, úgyhogy nem ragozom túl. Természetesen nem maradhat el
a részletes termékspecifikáció sem, és ha saját fotót, videót is tudsz a gyáriak mellé tenni - akár használat közben -, akkor még hitelesebb lehet a webáruházad.
5. LISTÁK, ÖSSZEHASONLÍTÁSOK, AJÁNLÁSOK A TERMÉKEKNÉL
A termékek keresésénél nem tudod elkerülni az árösszehasonlító oldalakat. Emellett hasznos, ha egy webáruház alapfunkciója közé tartozik a termékek paramétereinek összehasonlítása a könnyebb választás miatt. Ez is egyfajta bizalomnövelés, hiszen megkönnyítjük a vásárlói döntés racionális oldalát. Egy terméknél a vélemények szintén nagyon nagy súlyt képviselnek, hiszen a legtöbb terméket nincs módunk kipróbálni és így adunk azoknak a véleményére, akik már megvásárolták azt. Ma már nagyon sok helyen lehet véleményezni, ezért ezeket monitoroznod kell és figyelni rá.
„Ütős garancia, amivel ki
tudsz tűnni a sorból."
6. REMEK BIZALOMKELTŐ ELEM, HA KITESZED MILYEN CÉGEKKEL DOLGOZOL EGYÜTT
Sok céggel dolgoztál együtt? Vannak egész nagy márkák, nevek, akikre büszke vagy? Tedd ki az oldaladra, amennyiben ez jogilag lehetséges! A sok neves cég logója bizalmat áraszt az érdeklődő, látogató felé, hiszen ha ilyen jó cégekkel dolgozott együtt a céged, akkor te is elégedett leszel.
7. GARANCIA
Ütős garancia, amivel ki tudsz tűnni a sorból. Itt se a hagyományosban gondolkodj! Adj minél többet, adj olyat, ami másnak nincs, gondolkodj rajta, végezz piackutatást, kérdezd meg a vevőidet, mit tartanak jónak és mi nem mozgatja meg őket. Sokan 100% pénz visszafizetési garanciával tudják ezt le, de te adj 200%-os garanciát például, ha szolgáltatásod van és nagyon bízol annak hatékonyságában. Találj ki olyat, amilyen nincs másnak! Nevezd el hangzatosan, építsd be a marketingedbe!
8. A MUNKAFOLYAMAT, VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT PONTOS LEÍRÁSA
Mi lesz a következő lépés megrendelés után? Mi a különleges munkafolyamatod? Hogyan dolgozol?
Mit, miért teszel? Nagyon fontos, hogy tudja a vevő mit kap a pénzéért, de az is fontos, hogy hogyan kapja. Tudjon a vevőd róla, mit mikor fog megkapni, milyen részfeladat mi után jön! Így transzparens lesz a szolgáltatásod és sokkal kevesebb lesz a kérdés, hiszen már megrendelésnél megkapott minden információt.
9. HASZNÁLJ HTTPS PROTOKOLLT
(titkosított böngészést) weboldalaidnál, főleg ha bankkártyás fizetés van rajta!
Pici dolognak hat, de az ördög a részletekben lakozik. A weboldalt tároló cég vagy a domain regisztrátorod fog neked segíteni, hogy egy SSL kulcsot tudj hozzáfűzni oldaladhoz. (Fontos, hiszen a Google listakészítéskor is előnyben részesíti a biztonságos oldalakat!) Ha nem ítéli biztonságosnak a Google az oldalad, akkor a látogató sem fogja.
„Vásárlói vélemények,
mert minél több,
annál jobb"
10. BIZTONSÁGOS VÁSÁRLÁSI OLDAL
Adj minél több információt a biztonságos fizetési lehetőségről, hiszen számodra ez az egyik leglényegesebb pont. Ha itt veszted el a vásárlásra készülődő érdeklődődet, az már fájni fog. Legyen leírásod, részletezd miért biztonságos pl. a bankkártyás fizetési lehetőség, hogyan működik a szállítás, és mennyi a pontos költsége; mikor mi történik, és milyen oldalra irányítod át, ha egyáltalán átirányítod a vásárlót.
11. KÖNNYÍTSD MEG AZ ELÉRÉSED
Legyen az oldaladon kapcsolati űrlap, telefonszám, e-mail cím, akár Skype elérhetőség, chat; Facebook, Instagram és minden social média csatornád. Nem tudhatod, hogy a látogatódnak, érdeklődődnek mi az ideális kapcsolati csatornája. Ne azon bukjál el, hogy nem tud veled gyorsan kapcsolatot teremteni és te nem tudsz visszajelezni időben.
12. ÍRD LE A TÖRTÉNETET, HOGY JUTOTTÁL EL IDE
Ne azt írd le, hogy 2001-ben alapítottad a vállalkozásodat - az csak egy kósza elem legyen –, hanem tényleg írd le, hogyan jutottál el idáig. Írj storyt, amit élmény olvasni, ne egy szimpla leírás legyen, mert az senki sem szereti. Írd le a buktatókat, azokat hogyan oldottad meg; a sikereidet, amikre büszke vagy. Hidd el, van aki emiatt dönt melletted!
„Tüntesd fel, tedd a
látogató szeme elé"
13. TEDD KÖZZÉ VÍZIÓD, KÜLDETÉSED
Amihez, ha valaki kapcsolódni tud, az sokkal könnyebben válik ügyfélé.
Őket megnyerted magadnak, követni fognak, rajongani fognak és könnyű lesz nekik kommunikálni; várni fogják az új termékeidet, szolgáltatásaidat. Legyél teljesen őszinte, mert ez kiemelhet a többi cég közül.
14. REFERENCIÁK, REFERENCIÁK, REFERENCIÁK
A legjobban a referenciáidban mérhető le a szak-értelmed, viszont tedd ezt minél látványosabb formában. Legyen akár esettanulmányod is egy-egy nagyobb referenciáidról, jó képpel, ügyfél-véleménnyel, utóélettel. Legyenek a referenciáidról részletes leírásaid, akár előtte-utána képekkel, véleménnyel. Nekünk van egy komplett portfóliónk, amit időről időre frissítünk. Neked mikor lesz?
15. EGY JÓ AJÁNLAT, JÓL MEGKOMPONÁLT AJÁNLAT
Ami nem összehasonlítható más hasonló cég termékének vagy szolgáltatásának ajánlatávalal
Csak egy tipp: legyen csomagajánlatod! A cso-magajánlat kevésbé összehasonlítható és sokkal jobban kommunikálható, mint egy-egy termék. Tegyél bele egy-két különleges elemet és add el úgy, mert könnyebb lesz róla beszélned.
16. DÍJAK, MINŐSÍTÉSEK
Ezek szintén számítanak, sőt, egyes iparágakban megkövetelt minősítési rendszerek is vannak (pl. ISO 9001, Bisnode tanúsítvány, Év honlapja díj, Az ország boltja, Kamara által ajánlott vállalkozás stb.), amik megléte kötelező. Tüntesd fel, tedd a látogató szeme elé, legyél büszke ezekre!
17. VIDEÓK
A videók természetesen nagyon fel tudják dobni az oldaladat, és ha szakértőként lépsz fel benne, akkor nagy népszerűséget hozhatnak. Vannak, akik ezeket a tartalmakat részesíti előnyben, a fiatalok mindenképpen. Egyébként, ha van videód, írd le a tartalmát és akkor egy cikked is lesz azonnal! Ha van videód, tudsz belőle egy podcastot készíteni, tehát egy csapásra több csatornára készítettél tartalmat.
18. TERVEZZ BE ÜGYFÉLUTAKAT A WEBOLDALON
Vedd kezedbe az irányítást és irányítsd a látogatód oda, ahol a célod található! Ne dolgoztasd, ne adj feladatot neki! Fogalmazz mindig világosan és egyszerűen, terelgesd úgy, hogy az egyszeri látogatóból érdeklődő legyen!
AKKOR LESZ ÉRDEKLŐDŐ VALAKIBŐL, HA SZÁMODRA LÁTHATÓVÁ VÁLIK.
Például:
- ha üzenetet küld az egyik űrlapodon és további információkat kér
- ha letölti az egyik csali termékedet, ingyenes anyagodat és feliratkozik a listádra
- ha ajánlatot kér tőled
- ha felhív
- ha megvásárolja a belépő termékedet.
A weboldal nemcsak egy dísz, hanem a legolcsóbb elsődleges marketingeszközöd, a legjobb értékesítőd, ha erre kellően felkészítetted. Így gondolj rá! Legyen hasznosabb elem a vevőszerzésben a weboldalad! Mit fogsz megvalósítani először? Ne akard egyszerre megváltoztatni, haladj lépésről-lépésre, így sokkal hatékonyabb lesz a weboldalad!
Megjelent az Infoartnet Magazin 4. számában.