Infoartnet - Web Média Marketing

Reszponzív webdesign

reszpozív webdesign példaEgyet fizet ötöt kap!

Hányszor vagyunk hajlandóak azért dolgozni, hogy munkánk eredménye esztétikus legyen?

Mi szeretjük az okos és lusta embereket!
Ők elsőre megoldják a problémákat, hogy ne kelljen többször foglalkozni vele!

Mi a reszponzív webdesign?

Egy angol informatikai kifejezés, amit szinte azonnal magyarosan írt le a hazai szakma.
Responsive Web Design = RWD

A jelentése: A képernyő (böngésző ablak) szélességére reagáló, rugalmasan változó grafikai megjelenésű weblap.
Pontosabban annak terve.

Azért is van a design kiemelve, tehát a terv, mert a weblap tartalma a grafikai megjelenéstől függetlenül és változatlanul elérhető. 

A Google ajánlja a reszponzív technológiákat
  • A Google javasolja a webmestereknek, hogy kövessék az iparág jó példáit a reszponzív webdesign használatával, azaz minden eszközt ugyanazzal a HTML kóddal szolgálják ki.

A kerék és a mosógép óta az egyik legkényelmesebb találmány!

  • Időtakarékos, mert egy tartalmat csak egyszer kell feldolgozni.
  • Keresőbarát, mert csak egyetlen HTML kódot generál.
  • Jobb teljesítményű, mert mobilon, tableten, netbookon, laptopon vagy PC-n, HD TV-n is veszteségmentes és esztétikus megjelenést biztosít. 
  • Szélesebb körű böngésző támogatás. Nem kell eltérő rendszerekhez eltérő programkódot használni.
  • Más megoldásokkal szemben jóval költséghatékonyabb. 

5-D reszponzív webdesign

A legtöbb webdesigner csak 2, vagy 3 méretben állítja elő a grafikát és ezt nevezi kijelző méretre reagálónak (reszponzívnak). A weboldalainkat viszont ennél sokkal színesebb palettán nézik a felhasználók. Már nem létezik átlagos felbontás, mert a weboldalak megtekintésére használt eszközök folyamatosan változnak, fejlődnek.

Az egyik legbiztosabb megoldás, ha 5 méretben (szélességi dimenzióban) készül el a weblap grafikai megjelenése, mert így a gyakori szabványos felületek mindegyikén komfortosan érzi magát a látogató.

Mire érdemes figyelni, hogy ne essünk a divat csapdájába

A reszponzivitásnak árny oldalai is vannak, de ezek kivédésére vannak megfelelő megoldások!

  • A szuperszéles táblázatok, tartalmak nem minden esetben férnek el a változó szélességű felületeken.
    Ilyen esetekben kell egy menekülő út, a portálmotornak támogatnia kell a tartalmi elemenként egyedi arc (template) kezelést!
    pl.: reszponzív weblap: mob.hu szuperszéles tartalom megjelenése: http://mob.hu/londoni-olimpia-programja
  • A táblázatok mobil nézetben széttörhetik a lapot.
    A táblázatban lévő betűtípus, vagy méret változtatásával kiküszöbölhető a jelenség.
    pl.: http://mob.hu/london-2012-eremtabla érdemes megtekinteni mobilon, vagy keskenyre összehúzott böngészőben.
  • Használhatósági (ergonómiai) problémák.
    Amikor a helyzetfüggő felületek, vagy menük használata elkerülhetetlen, akkor egy átlagos reszponzív template rossz sorrendben is képes megjeleníteni a weblapot. A megfelelő megjelenést programozottan elő lehet állítani.
    pl.: http://www.altmob.com/hu_HU/hybrid a PC nézetben a jobb oldalon lévő menü mobilon felül helyezkedik el. (Mert a látogatók a menüt ott fogják keresni és nem alul, ahová automatikusan vándorolna)

A legfontosabb, hogy tapasztalt kivitelezővel kevesebb gond merül fel, mint egy vásárolt template-el dolgozó programozóval.

Reszponzív weblap referenciák

Kiemelt partnereink

Magyar Olimpiai Bizottság  Széchenyi István Egyetem  Kecskeméti Főiskola ALTmob - ALTernative mobILITY!

Facebook
Google+
Twitter