Infoartnet - Web Média Marketing

Az Ön cégében gördülékeny a kommunikáció? Arculati kézikönyvvel könnyebb.

Minden munkatársa tudja, hogyan használja és hol a cég logóját, hogyan nézzen ki egy hirdetése, milyen az e-mail alapja, hogyan néz ki az ajánlata?
Arculati kézikönyvvel biztosan könnyebb lenne.


Hol tart a cége építésében? Még csak vezeti a cégét, mint vállalkozó, aki mindig mindenről tud, mindent a kezében tart, és fut reggeltől-estig; vagy már, mint cégvezető felügyeli, szervezi, irányítja, ellenőrzi szervezetét és tervezi a jövőt?

Van egy szint, amikor a cégvezető már nem akar magyarázkodni minden alkalmazottjának, hogy mi a cég filozófiája, hogyan kell kinéznie egy ajánlatnak, milyen marketingelemet mikor és hogyan kell használni, hogyan kell megszólalni a telefonban és hogyan kell megjelenni egy ügyfél előtt.
Ez mind-mind az arculat része és az arculati kézikönyv az, ami mindezt tartalmazza.

Tehát egyszerűen mi az az arculati kézikönyv?

A cég kommunikációjához szükséges tartalmi és formai elemek összessége és azok használati szabályait, szabály rendszereit összefoglaló könyv.

Mit tartalmaz egy arculati kézikönyv?

  • minden egyes arculati elemet kiszerkesztve (beméretezve, arányokat, színeket, betűkészletet definiálva stb.), hogy az egy hozzáértő grafikus számára a 0-ról elkezdve is kiszerkeszthető legyen, így független lesz kivitelezőitől
  • önnel együttműködve létrehozott szabályokat, melyek egyértelműen meghatározzák mikor és hogyan használják cége munkatársai az egyes arculati elemeket (logó, levélpapír stb.)
  • mintahirdetéseket, mintakiadványokat és azok használati útmutatóját (pl. hogyan lehet ezeket rugalmasan változtatni a jövőbeni kampányokra)
  • pozitív és negatív példákat az elemek használatával kapcsolatban
  • tartalmazza a vállalati filozófiát, minőségi irányelveit
  • de akár a viselkedést a telefonos megszólítást is definiálni lehet

Az alábbi képekre kattintva példákat mutatunk referenciáink segítségével Önöknek, hogyan is néz ki az arculati kézikönyv a megvalósulás után.

Az AltMOB Kft. arculati kézikönyveOrszágos Bírósági Tanács arculati kézikönyve (pályázati anyag)

     

Szeretek velük közösen dolgozni és újszerűt alkotni. Megbeszéljük az igényeimet, a sarokpontokat és rájuk bízom a megvalósítást, hiszen a csapat kreatív és folyamatosan képben van a legfrissebb trendekkel. Nyitottak az újdonságokra, úgy mint az Infografika, Save the date, responziv weboldal…. Egy hibájuk, hogy mindenkinek a legjobbat akarják..(:
Petis László (Altmob Kft, ügyvezető, www.altmob.hu)

       

Milyen előnyökkel jár, ha arculati kézikönyve elkészül, és a szabályrendszer működni kezd?

Minden új és régi alkalmazott tisztában lesz vele, hogy mit hogyan használjon, és mit mire kell használnia.

  • működik a marketing, mert van egy alap amiből ki lehet indulni és irány, ami felé húzni kell
  • van egy egységes kinézet, amit nem kell újratervezni, újragondolni csak kiegészíteni, ha valami új dolgot akarunk elkészíteni pl. DM levél, hírlevél, prospektus
  • működik a nyomdai kommunikáció, hiszen a könyvben minden fontos nyomdai instrukció megtalálható, illetve elvileg mindennek úgy kell kinéznie, olyan színűnek kell lennie, ahogy az a szabályzatokba le van írva
  • működik a cég, hiszen ha elfogyott valami, ez alapján bárki, bármilyen arculati elemet meg tud rendelni, gondolok itt a névjegy, írótömb, levélpapír, számlalevél, mappa, kiadványok, munkaruha, autódekoráció stb. dolgokra.

Tehát, Öntől függetlenedik rengeteg elintézendő ügyes-bajos dolog, amire nem kell időt pazarolnia. Az értékes időt pedig sokkal hasznosabban is el tudja tölteni, például cégfejlesztésre vagy marketing tervezése.

Azért nem lenne rossz ez a nyugalom, igaz?
Komoly tervekhez, tehát arculati kézikönyv dukál.

Csak nagy cégeknek, intézményeknek lehet fontos az arculati kézikönyve? Nem.

Akkor szükséges, amikor már a szervezet olyan méretű vagy összetételű (pl. fizikailag több helyen dolgoznak), hogy nagyon sok energiába kerül a kommunikáció egységesítése. Készítettünk már 1 fős (csak külsős munkatársakkal dolgozó) cégnek is arculati kézikönyvet, de állítottunk már össze igen bonyolult struktúrájú és több ezer fős intézmény arculatát is, ahol több hónapos előkészület és tervezés után született csak meg maga a kézikönyv, hiszen itt már a kapcsolódási pontokat, a szervezeti felépítést és az alá-fölé rendeltségi viszonyokat is figyelembe kell venni.

Ha elkészül arculati kézikönyve, mit kap a kezébe?

  • átadjuk elektronikusan, DVD-n a megszerkesztett anyagot a megfelelő struktúrába rendezve, így minden anyaga meglesz egy helyen, amit természetesen saját gépein, szerverén tetszőleges példányszámban tárol
  • az arculati kézikönyv tulajdonjogát is átadjuk, mert sajnos több helyről hallottuk, hogy visszaéltek az ügyfél jóhiszeműségével és mikor az elkészült, akkor szembesült vele, hogy neki csak használati joga van rá
  • 5-db kézbe vehető kézikönyvet is átadunk, hiszen kézbe fogni mindig jobb egy kiadványt, mint monitoron keresztül böngészni
  • megkapja 6 hónapos bevezetési garanciánkat, illetve teljes nyomdai garanciát arra, hogy ha a nyomda nem tudna használni bármely elemet, akkor azt soron kívül kijavítjuk
     

Eddigi együttműködésünk során az Infoartnet Kft részéről igen magas fokú szakmai felkészültséget tapasztaltunk.  A műszaki szerkesztési, nyomdai előkészítési feladatok során gyorsaságuk, naprakészségük, rugalmasságuk nagy segítségünkre volt az általunk kiadott jegyzetek, kiadványok megjelentetéséhez.
Az általuk tervezett, kialakított és üzemeltetett weboldalunk esztétikus, felhasználóbarát, a webboltunk igényes, könnyen kezelhető. Korrekt, fiatal, felkészült csapat, akikre mindig számíthatunk!
Tóth Eszter (ügyvezető,
UNIVERSITAS-Győr Nonprofit Kft, http://jb.szeportal.hu)

Miért mi vagyunk az ideális választás?

  • mások egy arculatot adnak csak át, mi pedig mellécsomagolunk egy másik szemléletet is, mely szerint, ha az ön cége kicsi is, nézzen ki úgy, mint a nagyok és a hatás nem marad el
  • rendszerben és stratégiában gondolkodunk nem egy-egy elemben, hiszen ha az arculat nem egységes, akkor sohasem lesz értéknövelő tényező
  • garanciáink szavatolják az arculat sikeres bevezetését
  • nem fogunk Önre erőltetni semmilyen arculati elem szerkesztését, kivitelezését, így csak azt kapja, amire Önnek tényleg szüksége van
  • a tapasztalat már lerágott csont, ehelyett beszéljenek a válogatott referenciáink, melyet akár web vagy facebook oldalunkon is böngészhet vagy portfólinónkat letöltheti, mely ezeket szerkesztett formában tartalmazza

Ne feledjük, egy arculat fejlesztését soha ne hagyjuk abba, mindig ha bármilyen elemre szükségünk van az arculatnak megfelelően fejlesszük tovább. Stratégiában gondolkodjunk, ne csak kampányszerűen fejetlenül terveztessünk mindent, mert az könnyen a profitunk rovására mehet.

Ki az aki képes az Ön kézikönyvét elkészíteni, arculatának bevezetését levezényelni?

Ki segít abban, hogy immáron egy modern és versenyképes céges arculattal induljon az új ügyfelek meghódítására?

Weboldalra Nagy 
Zoltán

Nagy Zoltán vagyok az Infoartnet Kft. grafikai vezetője, ügyvezetője

A szakma alapjait a Széchenyi István Egyetem (akkor még főiskola) hallgatói újság szerkesztésével (1996-tól) sajátítottam el, mai szemmel, kőkorszaki technológiával. Üzletszerűen 2001 óta foglalkozom kiadványszerkesztéssel, és az utóbbi években több nagyobb arculati és arculati kézikönyvi (Széchenyi István Egyetem, Altmob Kft.) projektet vezettem le, mely arculatokat azóta is elégedetten használnak megrendelőik. Kommunikációjuk ezzel erősebb, egységesebb és színesebb lett.


Milyen garanciát nyújtunk?

Arculat bevezetési támogatás 6 hónapig, melynek keretében ha nem működnek jól az arculat elemei a mindennapok során, akkor változtatnunk kell. Nem újratervezzük, hanem a napi használat során felmerülő problémákat javítjuk.
Cegarculati_6_honapos_garanciaCegarculati_nyomdai_elokeszitesi_garancia.jpg

Nyomdai előkészítési garancia esetében, pedig bármi problémája van a nyomdának az arculati elemekkel, mi azt soron kívül kijavítjuk Önnek.

Mit tegyek ha:
„Már léteznek az arculati elemek, de nincsenek rendszerezve, szabályozva.” - Egy arculati felülvizsgálat után az elemek egységesítése, javítása következik és csak ezek után jöhet a szabályok kidolgozása, illetve a kézikönyv szerkesztése!

„Ugyan van valamilyen arculati kézikönyvünk, de a kivitelezőnk tönkrement így nincs ki folytassa a munkát.” – Ha van egy kiindulási alapunk már egyszerűen tudjuk reprodukálni a nem elérhető elemeket és ugyanabban a rendszerben újakat tudunk létrehozni benne

„Az arculati elemeink jók, se a rossz szabályok csak megkeserítik cégem életét.”- Nem egyszerű a kérdés, de egy átvilágítás utáni újraszabályozással melyek illeszkednek a cég napi folyamataihoz biztosan ki lehet javítani a hibákat.

Az Ön cége egy komoly vállalkozás, ezért nem kérdés, hogy komoly megjelenést várnak el jelenlegi, és jövőbeni partnerei. Ha bizonytalan, vagy nem tudott meg mindent ismertetőnkből, kérem kérjen egy ingyenes konzultációt a fenti űrlap segítségével, vagy hívja információs vonalunkat a 36-96/415-799-es számon!

Gondolkodjon stratégiában és hozzon jó döntést! 
Instagram
Instagram
Facebook
Google+
Twitter