Főként a marketingszakemberek számára fontos hír, hogy 2021. június 30-án megszűnik a Facebook Analytics, mely arra volt hivatott, hogy képet kapjunk a látogatóink tevékenységéről. A Facebook nem indokolta meg analitikai szolgáltatásának bezárását, azonban fókuszba helyezett más üzleti eszközöket. Ezek a Facebook Business Suite, az Ads Manager és az Eseménykezelő, melyek alkalmazását cikkünkben részletesebben is kifejtjük.
Az, hogy az Analytics szolgáltatás megszűnik már várható volt, mivel a Facebook egy nem titkolt szándéka, hogy minden fontosabb applikációt és felületet egy programban egyesítsenek, mely a könnyebben kezelhető Business Suite. Az integrálásnak köszönhetően a különböző fiókok, posztok és hirdetések kezelése mellett, egyből láthatjuk a statisztikai mérőszámokat is.
Szükséges tehát alkalmazkodnunk a kialakult helyzethez és a fent felsorolt eszközöket együttesen alkalmazni, hogy megfelelő képet kaphassunk a felhasználói szokásokról.
A Facebook Analytics megszűnése természetesen nincs hatással a Facebook oldalak és Instagram profilok „Elemzési adatok” területére.
Facebook Analytics adatok exportálása
Amennyiben szükségesnek érezzük, még van időnk arra, hogy egy CSV fájlba kiexportáljuk a számunkra értékes adatokat. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy megnyitjuk az exportálni kívánt diagramot vagy táblázatot és a jobb felső sarokban található nyílra kattintunk.
Mit használjunk akkor mérésekre?
Facebook Business Suite - Üzleti tevékenységek egy helyen
A Business Suite lehetővé teszi számunkra, hogy egy felületen belül kezeljük üzleti tevékenységeinket, legyen szó akár a Facebook oldalak, akár az Instagram profilok üzleti lépéseiről.
Nem pusztán posztolni és hirdetni tudunk a Business Suite, más néven Vállalkozáskezelő alkalmazásával, hanem hozzáférhetünk az elemzésekhez, értesítésekhez, üzenetekhez és hozzászólásokhoz is.
Vállalkozásunk eredményességének növelése érdekében, kiemelten fontos, hogy ügyeljünk a látogatóink visszajelzéseire és szem előtt tartsuk eredményeinket, erre pedig tökéletes platform a Vállalkozáskezelő.
Mivel az oldalak közzétételi eszközének beállításaiból kivették az időzítés funkciót, - mely sokunk számára megkönnyíti a posztolások tervezhetőségét -, szükséges megtanulnunk erről a felületről vagy pedig a Creator Studio-ból történő posztolást.
Nézzük meg az eszközt közelebbről:
Amennyiben több céges oldalt is kezelünk, akkor abban az esetben a bal oldali menüben felül látjuk, hogy épp melyik oldalt is nézzük és a legördülő menü használatával egyszerűen tudunk váltogatni a profilok között.
Posztok létrehozása és kezelése
A felület bal felső sarokban található 3 kis rovátkára kattintva megjelenik nekünk egy menü felület, melynél válasszuk ki az Oldalbejegyzések pontot, itt tudunk létrehozni posztokat céges oldalunkhoz.
Ezen az oldalon állva meg tudjuk nézni a közzétett bejegyzéseinket, az időzítetteket és a hirdetésbejegyzéseket is. Amennyiben egy poszt még időzített státuszban van, úgy módunkban áll alakítani rajta még azelőtt, hogy közzétettük volna. A már közzétett bejegyzések statisztikáit is meg nézhetjük, így képet kaphatunk bejegyzésünk sikerességéről a látogatói viselkedések alapján.
Bejegyzés létrehozása továbbfejlesztett eszközökkel:
Első lépésként kattintsunk a Bejegyzés létrehozása gombra, majd a bal alsó sarokban a kis fogaskerékre. Ekkor egy új felület ugrik fel, ahol elkészíthetjük a posztunkat.
A szokásos módon alkossuk meg bejegyzésünket, válasszuk ki a médiafájlt és illesszük be a szöveget. Ezután, ha rendelkezünk a Facebook oldalhoz kapcsolt Instagram fiókkal is, akkor bal oldalt kipipálhatjuk mely oldalakon szeretnénk közzétenni a posztot. Miután mindent beállítottunk, jobb oldalon előnézetben meg fogja mutatni nekünk az oldal, hogy miként fog kinézni az általunk létrehozott bejegyzés a különböző közösségi média felületeken; valamint meg tudjuk nézni, hogy fog megjelenni asztali és mobilos nézetben is.
Ha mindent rendben találunk, akkor lehetőségünk van időzíteni a posztunkat, ez nagyon egyszerűen kivitelezhető. A közzététel gomb mellett kattintsunk a nyílra, így megjelenik a Bejegyzés időzítése opció, itt már csak ki kell választanunk a dátumot és a pontos időt.
Számtalan funkciója mellett, ami nekünk most nagyon fontos még, azok az Elemzési adatok
Az Elemzéseknél láthatunk statisztikákat és kiértékelési adatokat a követőtáborunkra vonatkozóan. Láthatjuk mely országokból és városokból követnek minket, milyen az eloszlás nem és életkor szerint, mindezeket különböző grafikonokon és diagramokon szemléltetve.
A megosztott tartalmaink elérési számait és a hozzájuk fűződő tevékenységet is meg tudjuk nézni itt, pl.: kommenteket, kedveléseket és megosztásokat is.
Facebook Ads Manager
A Facebook Ads Manager, magyarul a Hirdetéskezelő egy olyan eszköz, mely hirdetések létrehozására és kezelésére szolgál. A hirdetések létrehozása és módosítása mellett, azok eredményességét is meg tudjuk nézni.
A Hirdetéskezelő lehetőségei
Hirdetési kampány létrehozása néhány mondatban:
Az Ads Manager hirdetéslétrehozási eszközének használatával lépésről-lépésre tudjuk megtervezni hirdetéseinket. A létrehozás során többek között meg kell határoznunk a marketing célt és a költségeket, ki kell választanunk az elérni kívánt embereket, valamint a hirdetés formátumát és megjelenési helyeit. Kezelhetünk egyszerre több hirdetést is és készíthetünk másolatokat is már meglévő hirdetésekről, utóbbi akkor hasznos, ha ugyanazokat a paraméterezési adatokat kívánjuk használni, mint az előző hirdetésünk során.
Hirdetési jelentések
Ezzel az eszközzel hozzáférhetünk minden olyan információhoz, mely a kampányaink kezeléséhez szükséges, valamint készíthetünk rendszeres jelentéseket, melyeket beütemezhetünk és elküldhetjük magunknak vagy munkatársainknak.
Lehetőségünk van elkészíteni egyedi jelentéseket is, ahol használhatunk bontásokat, szűrőket, rendezést, meghatározhatjuk pl.: milyen célközönségeket és hirdetési mérőszámokat szeretnénk látni a jelentésben, de természetesen még számos további speciális funkciót is alkalmazhatunk beszámolónk testreszabásakor.
Facebook Eseménykezelő
Az Eseménykezelő eszköz segítségével, akár programozói tudás nélkül is tudjuk mérni a weboldalunkon létrejövő fontosabb mozzanatokat. Ez pedig azért nagyon fontos, mert általa sokkal pontosabb képet kaphatunk a hirdetéseink teljesítményéről.
Ehhez létre kell hoznunk a Facebook Pixel-t, magyarul Képpontot. A Pixel nem más, mint egy kód, amit a weboldalunk forráskódjában kell elhelyezni, ezáltal lehetőségünk lesz arra, hogy célzott és releváns hirdetéseket tudjunk megjeleníteni látogatóink számára, valamint monitorozni tudjuk a felhasználói interakciókat. Továbbá a Képpont elhelyezése után lehetőségünk nyílik arra is, hogy létrehozzunk remarketing közönségeket és remarketing kampányokat.
Cégünk számára képpontot létrehozni a Vállalkozáskezelőben célszerű. Ehhez nem kell mást tennünk, mint megnyitni a Facebook Vállalkozáskezelőt (amennyiben több oldal van, kiválasztani a megfelelőt) és a beállítások fülre kattintani. Ezután a menüből kiválasztani az ”Adatforrások”-at, majd pedig a Képpontok almenüpontot. Végül kattintsunk a Hozzáadásra és kövessük a lépéseket.
Mit mérhetünk a Pixel segítségével?
Konverzióoptimalizálást: amennyiben be van kötve a Pixel kód a weboldalunkra, akkor használhatjuk arra, hogy a hirdetéseket a konverziókra optimalizáljuk. Például adjuk azt az utasítást a Facebook hirdetési rendszerének, hogy csak azoknak a látogatóknak mutassa meg az elkészült hirdetést, akiknél nagy a valószínűsége annak, hogy ellátogatnak a weboldalra vagy vásárolni is fognak.
A konverziók követését: a képpont bekötésének köszönhetően lehetőségünk van arra, hogy mérjük a weboldalon történő konverziókat, majd pedig ezek kiértékeléséből meg tudjuk állapítani azt, hogy az adott hirdetésünk mennyire teljesít jól.
Az Eseménykezelő beállítása:
Nyissuk meg az Eseménykezelőt, majd a vízszintes menüben válasszuk ki a Beállítások fület.
Itt tekerjünk le az oldalon és keressük meg az Eseménykezelőt, nyissuk meg és írjuk be a weboldalunk URL címét. Ekkor átirányít minket a weboldalunkra, ahol felugrik egy ablak, aminek a bal alsó sarkában található egy gomb ”Új gomb követése”, kattintsunk rá. Itt kiválaszthatjuk melyik gombra való kattintást szeretnénk mérni. A rendszer ki fogja jelölni nekünk a lehetséges opciókat. Ha ezzel is készen vagyunk, már csak ki kell választanunk, hogy milyen típusú eseményként mérje a kattintást.
Ezekből az eseményekből tudunk választani:
- Kosárba helyezés
- Fizetési folyamat elindítása
- Érdeklődő
- Vásárlás
- Fizetési adatok megadása
- Kívánságlistára vétel
- Regisztráció
- Kapcsolatfelvétel
- Termék személyre szabása
- Adakozás
- Hely
- Időpont foglalása
- Keresés indítása
- Próbaidőszak indítása
- Jelentkezés elküldése
- Feliratkozás
- Tartalom megtekintése
A fent említett három eszköz együttes alkalmazása talán elsőre picit komplikáltabbnak tűnhet, ám ne rettenjünk meg alkalmazásuktól. Ugyanis olyan értékes adatokat nyerhetünk ki általuk, melyek segíthetnek előremozdítani és jobban optimalizálni jövőbeni marketing tevékenységeinket.
Természetesen bőven lenne még mit írni mind a három eszközről, azonban itt most csak azt szerettük volna bemutatni, hogy milyen egyéb lehetőségeink vannak a Facebook Analytics megszűnését követően.
Reméljük, hasznosnak találtátok!
Jó szívvel ajánljuk még figyelmetekbe a Google Analytics használatáról szóló cikkünket is.