Kampányötletek, amiken gondolkodni sem kell, mert már az asztalon hevernek
Ma már nincs olyan valamire való cég, amely ne futtatna rendszeresen marketingkampányokat. Sokan azonban már az ötletelés fázisában feladják, mondván: „Nincsen semmi konkrét apropóm". Ha te is közéjük tartozol, akkor sokat fog segíteni ez a cikk.
Kell egyáltalán felütés vagy nem?
A válasz röviden az, hogy: többnyire igen. Számos kutatás bizonyította be, hogy a tematikus kampányok megsokszorozták a sima, trendekre nem reagáló társaik bevételeit. Megtöbbszörözték, tehát semmi esetben sem egy elhanyagolható hóbortról van szó, hanem egy olyan aduászról, amit kihagyni hatalmas hiba. Hogy miért?
Az internet olyan mint a klasszikus magyar népmesék. A fellelhető információk „szájról-szájra" terjednek. Vagyis így vagy úgy, lájkok, kommentek útján, vagy posztok, videóblogok segítségével, de folyamatos kölcsönhatásban vannak egymással. Ma már teljesen mindegy, hogy Facebookról, Google-ről vagy bármilyen más médiumról beszélünk, a szolgáltatók azokat a tartalmakat részesítik előnyben, amelyeket a felhasználók is kedvelnek. Vagyis – többnyire – az a menő, amit a nép menőnek tart.