2017. július 14.
Brand, avagy márkaépítés, ultramaraton a marketingben. II. rész
Az előző részben taglaltuk, hogy miért is szükséges számodra is márkaépítés. <Az I. részt itt találod> Szeretném tovább folytatni a gondolatfolyamot azzal, hogy mit is kell tenned a márkád érdekében, hiszen aki márkát épít, az a jövőt építi.
Mit gondolj át mikor brand építésre szánod magad, miket kell mindenképpen megtenned?
Adj valami plussszt!
Legyen valami hozzáadott érték, ami nincs sehol máshol, vagy nagyon nehezen másolható. Itt arra gondolok, hogy például egy Sony vagy Samsung termék valószínű sokkal többe fog kerülni, mint egy kommersz gyártó ugyanazt tudó terméke, mégis a legtöbben a drágábbikat fogják megvenni. Hogy ez az előny a megbízhatóbb működés, vagy az ötletesebb tervezés, esetleg az innovatív technológia, igazából teljesen mindegy.
A lényeg, hogy a vevők ismerjék a márkád előnyeit és a polcok előtt állva a termékedet válasszák.
Ne csak óriási céggel példálózzunk, itt van pl. Kürt Zrt., akikről a világon minden informatikában jártas kolléga tudja, hogy mivel foglalkozik, mert nevük egyet jelent az adatmentéssel. Ha minden kötél szakad és egy adattároló fölmondja a szolgálatot, akkor a Kürt az, aki vissza tudja állítani az adatokat. Ha fontosak az adatok, minden pénzt megadnak érte. Neked mi fontos?
Ha nincs még ilyen egyszerűen magyarázható előnyöd, akkor alkoss egyet.