Infoartnet - Web Média Marketing

LISTAÉPÍTÉS, LEAD MAGNET ÉS AMI MÖGÖTTE VAN

LISTAÉPÍTÉS, LEAD MAGNET ÉS AMI MÖGÖTTE VANA mai marketing központjában mindig a felhasználó áll. Többen azt gondolják, hogy a mai online kommunikáció személytelen és gépies, de ebben nagyot tévednek. Minél több automatizációt használsz, annál jobban személyre tudod szabni a kommunikációdat.

Tudsz személyre szabott ajánlatokat adni, szegmentáltan kommunikálni, az érdeklődő jelenlegi állapotához mérten a legjobb kommunikációra vagy képes. Ez személyesebb, mint valaha. Központban az érdeklődővel, akit vevőé szeretnénk tenni és fókuszban a vevővel, aki már vásárolt, de további vásárlásokra szeretnéd elcsábítani. Nem azon van a hangsúly, hogy trükkökkel és pszichológiai hadviseléssel rávegyünk mindenkit a vásárlásra, hanem az, hogy akinek szükséglete van egy termékre szolgáltatásra, azt nálad rendelje meg ne másnál.

Az előző cikkben olvashattál a webáruházak új generációs marketing támogatásáról, az M.I-ról. Mivel mindennek sava-borsa egy jó gondozott és aktív lista, ezért nézzük, mivel tudsz egyáltalán listát építeni. Nagy divat volt még pár éve is megvenni egy listát, majd kéretlen levelekkel bombázni a gyanútlan felhasználókat. Már akkor sem volt legális, de sokan nem törődtek vele, illetve a feljelentések sem záporoztak, tehát szabad volt a gazda. Ezen a szabályozáson sokat változtattak, szigorítottak az elmúlt években, és az összeurópai GDPR bevezetése még inkább korlátozza, illetve határt szab az ügyeskedőknek, hiszen a büntetések tételei, ami 20 millió Euro-ra is rúghatnak, nagy visszatartó erőt képviselnek. Az egyik érv a vásárolt lista ellen a rossz hatékonyság.

A mai e-mail marketing szoftverek mindegyike monitorozza a megnyitási arányt, kattintási arányt, és ezek egy vásárolt lista esetén irtózatos rosszak 0,1-0,5% körüliek. Ha nagy a listád, sokba fog kerülni a levelek kiküldése, ha sokba kerül és ezekből kevesen lesznek vevők, akkor profi t helyett bizonyvaskos veszteséged lesz.
Eredménye nagyon csekély és a negatív márkaépítő hatását még nem is részleteztük ki.

Első számú szabály:
Építs saját listát!

Saját lista építése mindenkinek fontos. Érvényes ez a szolgáltatókra, a webáruház tulajdonosokra, a kereskedőkre, mindenkire, hiszen mi értéke lehet egy saját listának?

Akkor értékes a listád,

  • ha magad építetted és a feliratkozók önszántukból csatlakoztak a követőid táborába
  • ha a lista tagjaival folyamatosan kommunikálsz, tehát gondozod listád
  • nem csak sales levelekkel, akciós ajánlatokkal bombázod őket, hanem értékes információkkal látod el őket rendszeresen
  • a lista mérete nem feltétlen releváns, hiszen ha réspiacod van, akkor egy 3000-5000-es lista is nagynak számíthat, de népszerű témákban, illetve tömegtermékeknél a 20.000-50.000-es lista már nagyszerű eredményeket hoz.

Listaépítés

Kicsit előre szaladtunk, mert ahhoz, hogy listát építs, el kell érned, hogy megadják az érdeklődők az e-mail címüket.

Hogyan éred el, hogy a látogatók önszántukból megadják az e-mail címüket!

Egy időben elég volt, ha kiírtad, hogy iratkozz föl és az újdonság ereje miatt sokan így is tettek. Ma mindenki sokkal több hírlevelet kap, mint amennyit elolvas és tele van az e-mail fi ókja mindenféle fantasztikus ajánlattal, ígérettel, hasznos anyaggal.

Kell neked egy csali termék (Lead Magnet), amiért a látogatók megadják az elérhetőségüket.

Ezt lehet sokszor hallottad, de meg is csináltad? Van csali terméked, építed a listád? Ma már elég sokan használják, de még mindig nem elegen. Sokan hírleveleznek, de nem jól, mert ma egy picit mindent másképpen kell. Jobban.

Nem elég már egy jó csali termék, ma már kiválónak kell lennie, hiszen ha csalódik a feliratkozó, bottal ütheted a nyomát és nem lesz az a remarketing, ami vásárlóvá teszi a drágán megszerzett látogatódat.

Tehát milyennek kell lennie a csali termékednek?

Mindenekelőtt a célcsoportodnak legyen hasznos

Bizonyára tisztában vagy azzal, kik tartoznak a célcsoportodba és ismered őket. Mik a fájdalompontjaik, mi az ami érdekli őket, mivel lehetne őket bevonzani, mi az ami annyira érdekes, hogy megadják az elérhetőségüket.

Ha nincs meg a célcsoportod (buyer persona) akkor az első legyen az, hogy meghatározod, mert e nélkül nehéz, lehetetlen marketinget is hatékonyan működtetni.

Erről rengeteg nagyon jó anyag van a neten (pl. marketingszoveg.com, onlinekatapult.hu, senpai.hu), de talán a legegyszerűbb, hogy nézd meg a számlázódban ki az a 20%, aki a bevételed 80%-áért felel. Valószínű ők lesznek a te ideális partnereid. Írj nekik, derítsd ki milyen problémákkal küzdenek!

Hasznosnak és értékesnek kell lennie

Ha hasznos, de igazából nem old meg semmi problémát, akkor nem biztos, hogy maradéktalanul boldog lesz az, aki elolvasta. Oldjon meg egy problémát, fókuszáljon egy problémára, ne egy általános anyagot tegyél le az asztalra.

Olyan problémát oldjon meg, ami égető a célcsoportod számára és olyan értékes anyagot adj oda, amiért akár fi zetnének is az érdeklődők. Hálásnak kell lenniük azért az információért, amit kapnak és akkor sokkal nagyobb esélyed lesz a továbblépésre is.

Vevőket szeretnénk nem csak listát

Tartsd szem előtt, hogy nem csak e-mail címeket gyűjtünk egy listába, hanem kifejezetten a mi termékeink iránt érdeklődőket, akiket vevőkké szeretnénk konvertálni. Olyan csalit kell készítenünk, ami nagyban támogatja az értékesítést, koncentrálva a fő termékünkre.

Nézzen ki igényesen

Ez nekem vesszőparipám, hogy igényesen kinézni nem lehet pénz kérdése. Ha vállalkozók vagyunk,
vegyük a fáradságot arra, hogy ha már fel tudunk normálisan öltözni, igényesek vagyunk arra milyen autóba ülünk, akkor öltöztessük fel a cégünket is.

Legyen a csali termék is professzionálisan kialakítva, illusztrálva, megírva, korrektúrázva, kivitelezve, hiszen ez a névjegyed, ezt adod az érdeklődődnek.

Mit fog rólad gondolni, ha egy szakmailag ugyan összeszedett, de kialakításában igénytelen terméket fogsz neki átadni? Szerinted üzletet fog veled kötni? Lehet, de hatékonysága sokkal rosszabb lesz mint egyébként lenne.
Ne a mennyiségre, hanem a minőségre törekedj, legyen anyagod tömör, jól tagolt, könnyen érthető.
Nekünk egy nem éppen hétköznapi csalink van. Egy magazinunk, az Infoartnet Magazin, ami
megjelenik félévente offline és online is. Kevesen készítenek hasonlót, ingyenes hozzáféréssel. Megmondom őszintén, kifejezetten egyet sem tudok (ha tudsz ilyet, szívesen veszem, ha elküldöd (info@infoartnet.hu), mert tanulni sohasem árt) és hatékonysága megkérdőjelezhetetlen. Nagy előnye, hogy nehéz másolni, hiszen nagyon sok munka megalkotni, kivitelezni és terjeszteni, tehát kiadni.

Mire való egy jó csalitermék ezen kívül a mi példánkból, tapasztalatunkból kiindulva?

  • Kiállításokon átlagosan 100 db érdeklődő adja meg érte az elérhetőségeit.
  • A blogunkból folyamatosan iratkoztatjuk föl az érdeklődőket egy landing page segítségével.
  • Minden ajánlatunk mellé csatoljuk ezt az anyagunkat, így némi szakértői imázst is kölcsönöz nekünk már első körben is.
  • Ha tárgyalunk valakivel, ha beszélgetünk valakivel, egy ilyen kiadványt adunk ajándékba, mint egy névjegykártyát, hogy már akkor értéket tudjunk adni.
  • Kifejezetten jó networking találkozókon, hiszen, havalakivel nem tudsz eleget beszélgetni akkor egy
  • ilyen kiadványban már át tudod adni a gondolataidat, értékrendedet.
  • Maximálisan jó referenciamunka, hiszen egyik alaptevékenységünk a kiadványszerkesztés és a kialakításában nem kell komprumisszumot kötnünk.

Ezek a jó tulajdonságok bármilyen jól összerakott és kivitelezett csali termékre érvényesek.
Érdemes kombinálni az online teret és az offline kivitelezést, hiszen jó kiegészítői egymásnak.

MI LEHET A LEAD MAGNETED?

Nem csak infotermék az, ami jól működhet, hanem akár

  • e-book
  • videó sorozat (ezt ma már sokan jól használják)
  • e-mail sorozat
  • nem olcsó, de akár egy kisebb fi zikai könyv
  • rendezvény (workshop, előadás, konferencia)
  • freemium termék (pl. a seosiker.hu oldalunkon ahol ingyenesen van lehetőséged kipróbálni a szolgáltatást)

E-book

A lehetőség határtalan.

Működik egyszerű weboldalaknál és a webáruházakban is. Ugyanúgy lehet az utóbbinál is csali terméked, és például adhatsz egy értékes kupont is ajándékként, amit egy bizonyos időszakban válthat be az érdeklődő.

Arra vigyázz, hogy a vásárlódat is meg kell kérdezned, hogy küldhetsz-e számukra reklámcélú DM levelet.

Egy csali termék automatizálása ma már alap egy online marketinggel foglalkozó számára. Egészen pontosan semmi másra nincs szükséged, mint egy jól átgondolt, jól megírt landing page-re, ami csak egy dologra fókuszál, hogy a látogatót feliratkoztassa a listádra.

A látogatókat több forrásból tudod ide vezetni, így példaként a blogodról, Facebook hirdetésekből, posztokból, csoportokból, Instagram, Linked-in, Pinterest és más közösségi média felületekről, e-mailről, vendégposztokból, stb.. A csali terméknek az egész automatizált értékesítési folyamatod első
lépésének kell lennie.

FONTOS:
Mérj, mérj, mérj! Mindent mérj, amit lehetséges és mindent automatizálj! Figyeldmennyibe kerül egy l átogató, egy feliratkozó, egy hirdetésre kattintó, egy vásárló, egy újra vásárló. Mennyi időt tartózkodnak a lapodon, mennyit kattintanak, hová kattintanak, melyik a hatékonyabb hirdetésed, cikked, stb., stb. Ha mérsz, tudod optimalizálni a folyamatokat, költségeket és nagyban tudod növelni a hatékonyságot. Számold ki mennyit ér neked egy feliratkozó, és egy vevő mennyit költ nálad átlagosan.

Az egyik rendezvényen Sipos Zoltán a Kreatív Kontroll stratégiai igazgatója mondta, hogy

„A FIGYELEM A MAI
LEGDRÁGÁBB VALUTA"

Ez nagyon igaz, hiszen fenntartani a fi gyelmet ma a legnagyobb kihívás, és egy jó lista a cég legnagyobb értéke.

Építs te is listát!

Ez sem egy csodaszer, hanem egy a használandó eszközök közül, ami gyakorlatilag az alapot jelenti.
Mint minden vállalkozásnak, neked is több lábon kell állnod marketing szempontból.
Több csatornán, több kommunikációs eszközzel kell elérned a vevőidet. Hogy neked mi a megfelelő, azt a célcsoportod dönti el leginkább. Azt vedd alapul, hogy ők hol találhatóak és milyen csatornákon érthetőek el, és már meg is van hol kell kommunikálnod. Nem csak az online felületekre értendő ez, hanem az offline-re is.

 

Megjelent az Infoartnet Magazin 3. számában.

^
Facebook
Instagram
Twitter