Infoartnet - Web Média Marketing

Marketing a weben

A "Marketing Metró" útvonala (körjárat):

Ötlet > Elemzés > Stratégia > Megvalósítási terv > Motiváció > Precíz és igényes végrehajtás > On-line visszacsatolás > Korrekció > Siker

Szálljon fel időben, ha nem akar lemaradni!


Tudja Ön pontosan, hogy mely marketing stratégiával érhet el több potenciális ügyfelet weboldala segítségével?

Egy megfelelően optimalizált céges weboldal, webáruház, egy jó e-mail kampány, egy csalogató közösségi oldal kampány, naponta akár több száz látogatót is vásárlóvá konvertálhat. A siker kulcsa nem más, mint megjelenni azoknak az embereknek, akik pontosan azt a tevékenységet keresik, amit mi kínálunk, majd végigvezetni a látogatókat a célunk eléréséhez szükséges úton.

Google 1. hely a találati listán (nem a hirdetési helyeken), amit mindenki el akar érni, de sajnos csak keveseknek adatik meg.

Ma már ennek saját irodalma van és egy iparág épült ki optimalizálásra.

Mégis mik szükségesek ehhez?

  • Egy jól, széles körben optimalizálható weboldal, amihez elengedhetetlen egy jó portálmotor (pl. a mi AWE rendszerünk).
  • El kell döntenünk mik azok a szavak, kulcsszavak és kifejezések (keywords) amikre optimalizálunk.
  • Ki kell alakítanunk egy jó honlapstruktúrát, hogy a látogató gyorsan megtalálja amit keres.
  • Szövegeinkbe illesszünk be minél többször a kulcsszavakat, azok szinonimáit és használjunk címsorozást, szövegtördeléseket, kiemeléseket.
  • Töltsük ki a meta tag-eket, ne hagyjuk ki a title-ket (amik a böngészőfülön is megjelennek).
  • Frissítsük a tartalmakat, ha van rá módunk készítsünk blogot, postoljunk a Facebookon, ami mind-mind segíteni fogja oldalunkat az előrejutásban, látogatószám növelésben. (Manapság divat is, de okosan használva óriási potenciál van egy folyamatosan frissített Facebook oldalnak a vevők elérésében.)
  • Ismerjük meg a tartalommarketinget és alkalmazzuk oldalunkon.
  • Folytassunk okos linképítést (releváns linkek mutassanak az oldalunkra), jelenjenek meg olyan cikkek más oldalakon, ahol nem csak link mutat weboldalunkra, hanem akár cégünket bemutató szövegkörnyezet is van (vagy pl. termék bemutató).

Ha ezeket a lehetőségeket kimerítettük, vagy gyorsabban szeretnénk releváns látogatókhoz jutni, akkor már a pénztárcánkhoz kell nyúlni.

Hogyan érhetünk el a döntéshozókhoz, a vásárlókhoz, a célcsoportunkhoz?

A kattintás alapú (Pay Per Click) hirdetések rugalmas, azonnal változtatható paramétereiből adódóan Ön képes csak azokat a hirdetéseket megtartani, amelyek jól szerepelnek, vagy magas az átkattintási arányuk, illetve megfelelő arányban konvertálják a látogatókat vásárlókká.

A kattintás alapú költségelszámolás ezen felül lehetőséget ad a marketing keret folyamatos kontroll alatt tartására is.

A rövid szöveges vagy képes hirdetések egyik legfőbb pozitív tulajdonsága a célozhatóság: keresőkben való megjelenésnél célozhatunk kulcsszavakra, de azt is kiválaszthatjuk, hogy melyik portálokon jelenjen meg hirdetésünk. Ebben segít nekünk a Magyarországon népszerű Google Ads.

A Facebook egyes célcsoportok eléréséhez könnyebb utat kínál, mint a Google Ads, ezért hirdetés esetén mérlegelni kell, hogy melyik felület a célravezetőbb. Mindkét helyen történő reklámozás is lehetséges különböző stílusban, más kreatívokkal. Mindenképp szakértő segítsége ajánlott.

A hírlevél küldés régi marketingelem, de manapság sem elhanyagolható a szerepe.

Számtalan megoldás létezik, de a megoldásnál lényegesebb, hogy milyen címlistával dolgozunk, milyen tartalmú hírlevelekkel kommunikálunk és mennyire folyamatosan tesszük ezt. Nagyon jó eredményeket lehet elérni vele az értékesítés területén, de itt is mint mindenhol, nagy a reklámzaj. Ki kell tűnni a tartalommal és a kreatív elemekkel.

Vigyázzon, hogy betartsa a hírlevélküldés szabályait, mert az adatvédelmi bírság akár 20 millió forintra is rúghat. Van NAIH száma?

Ön tudja, hogy milyen forrásból származnak weboldala látogatói?

A látogatók elemzése, mérése

Webes megjelenésünk tökéletesítésének egyik sarkalatos pontja a látogatottság mérése, illetve online kampányaink eredményeinek követése és elemzése. Ezért elengedhetetlen egy professzionális webanalitikai rendszer (Google Analytics) használata, hiszen a pontos adatok ismeretében változtathatunk oldalunk gyenge pontjain, ezzel is növelve a látogatottságot.

Válasszunk bármilyen online hirdetési formát termékünk vagy szolgáltatásunk promóciójára, elsődleges szempont legyen az eredmények mérhetősége!

^
Facebook
Instagram
Twitter