nkfi_rovidcim.png

1. mérföldkő

2021.09.30-ig

A mérföldkő elérésének dátumáig megvalósul a portálrendszer és webáruház megjelenítő szoftver fejlesztésének 1. üteme, mely 12 hónapig tart. A szoftverfejlesztés során rendkívül fontos a megfelelő előkészítés, ezért a fejlesztés kezdetén ezen tevékenységek valósulnak meg.

Feltérképezésre kerül a következő három évben várható releváns szabványváltozások és technikai elvárások. Az iparági szereplők elvárásait és az eddigi technológiai tapasztalatokat összevetve, meghatározásra kerülnek a fejlesztés prioritásai. Az utóbbi években a cégek által használt adminisztrációs lehetőségek nagymértékben átalakultak. A tipikus PC környezet mellett egyre nagyobb teret nyernek a különböző hordozható eszközök, mint például a táblagépek, mobiltelefonok. Ennek megfelelően megvizsgálásra kerülnek a felhasználási lehetőségek, illetve meghatározásra kerülnek a biztonsági és kényelmi funkciók. A fejlesztés első ütemében elkészül továbbá a teljes funkcionális térkép létrehozása.

Ebben pontosan meghatározásra kerül, hogy a fejlesztendő rendszer milyen funkciókat fog ellátni, milyen megoldást kínál a cégek számára. A funkcionális térképhez kapcsolódóan meghatározásra kerül a prioritási sorrend is, ez megszabja, hogy bizonyos funkciók már a teljes fejlesztés vége előtt is használhatók legyenek. Ez egy fontos lépés a teszteléshez, hiszen ennek köszönhetően folyamatosan gyűjthetők a rendszerhasználat tapasztalatai, ez pedig kijelöli a fejlesztés további feladatait. A funkcionális térkép létrehozását követően meghatározásra kerül a rendszer pontos moduláris felépítése is. Szintén a fejlesztés első ütemében valósul meg az adatbázis környezet tervezése és felépítése. Ennek során meghatározásra kerülnek, hogy a program milyen adatokat lesz képes kezelni és ezek elérhetősége milyen struktúrán keresztül áll majd rendelkezésre.

Ezt követően megtörténik az integrációs illesztők előkészítése. A kifejlesztendő szoftver legfőbb értéke, hogy könnyen és stabilan illeszthető különböző ERP rendszerekhez. Ennek érdekében a fejlesztés első ütemében megvalósul a piaci szegmensnek megfelelő öt legnagyobb VIR/ERP rendszer adatkapcsolatának tervezése és implementálása. Ezen tevékenységeket követően kezdetét veszi maga a programozás. A fejlesztés első ütemében 6 fő fejlesztő vesz részt, az ő bérköltségüket tartalmazza a projekt költségvetése, a projektre fordított munkaidő arányában.

2. mérföldkő - zárás

2022.06.30-ig

A mérföldkő elérésének dátumáig megvalósul a portálrendszer és webáruház megjelenítő szoftver fejlesztésének 2. üteme, mely 6 hónapig tart, zárul a projekt. A második ütemben folytatódnak a programozási feladatok. Ennek során kialakításra kerülnek a szoftver funkciói és azok a technikai megoldások melyek lehetővé teszik, hogy a portálrendszer és webáruház megjelenítő szoftver könnyen átlátható és használható legyen a felhasználók számára.

A programozási feladatok teljesítésével a szoftverfejlesztési folyamat még nem ér véget. A rendszer felhasználók általi hatékony és gördülékeny használatát elősegítve, elkészítésre kerül a felhasználói útmutató. Ennek keretében nem csupán szöveges útmutató készül, hanem videós oktatóanyagok is összeállításra kerülnek. Az utóbbi években a különböző szoftverek esetében egyre fontosabb szempont, hogy a funkcionális tartalom mellett a grafikai megjelenés is színvonalas legyen. Ennek nem csupán esztétikai okai vannak, hanem mindez segíti a könnyebb átláthatóságot. Ennek érdekében a fejlesztés második ütemében megvalósul a rendszer grafikai tervezése, kialakításra kerül az arculat. A lefuttatott reprodukciós hatékonysági tesztek eredményeit felhasználva, megvalósul a rendszer optimalizálása.

A rendszer elkészültét követően sor kerül a mindenre kiterjedő tesztelésre. Ennek keretében funkcionális tesztelés, hibafeltárás, biztonsági és terhelési tesztelés valósul meg. A tesztek tehát nem csupán a rendszer működésének ellenőrzését szolgálják, hanem a fejlesztők visszajelzést kapnak arról, hogy a rendszer valóban megfelel minden szükséges biztonsági protokollnak, illetve a folyamatos, több felhasználós használat is zökkenőmentesen történik, kompatibilis a különböző böngészőkkel.

A tesztelés eredményeit figyelembe véve, ha releváns, a rendszeren elvégezhetők a szükséges módosítások. A második ütem eredményeként befejeződik a teljes fejlesztési folyamat, elkészül a piacra vihető portálrendszer és webáruház megjelenítő szoftver. A fejlesztés megvalósítását követően sikeresen zárul a projekt.

A fejlesztés második ütemében 6 fő fejlesztő vesz részt, az ő bérköltségüket tartalmazza a projekt költségvetése, a projektre fordított munkaidő arányában.

Cikk nyomtatása E-mail