Infoartnet - Web Média Marketing

Tartalomkezelés SEO szempontból

A Google a weboldal tartalmát főként ezen elemek összevetésével rögzíti. Egyezőséget keres a használt szavak között, melyek közül nagy hangsúly azokra a szavakra helyeződik, amelyek a Tartalom címében (title), Tartalom leírásában (description) és Címsorokban talál. A kulcsszavakat tovább erősíti a tartalomba beszúrt képek, videók címe és leírása.

1. Tartalom címe:

ez lesz a megjelenített tartalom weboldalának Title metatagja. Optimalizálási szempontból: a title tag mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára közli az oldal témáját. Ez az a szöveg, ami megjelenik keresés címsorában, valamint a böngésző fülön is.

Javaslat: Használjon kulcsszavas, figyelemfelkeltő szöveget. Próbálja mellőzni az „egy", „a" használatát a karakterszám csökkenése érdekében. Kerülje az irreleváns szavak használatát (amik nem találhatók meg az oldalon), mert ezek gyengíthetik a kulcsszavak hatékonyságát!
Hossza: 10-55 (max.60) karakter közé kell esnie


 

2. Cím alias:

keresőbarát URL elősegítése érdekében portál rendszerünk beszédes URL-eket használ, melyet a tartalom címéből generál úgy, hogy a szavak közé szabályoknak megfelelően kötőjelet írunk.

Figyelem: ha a tartalom címében mondatvégi írásjelet használ, akkor a cím aliasból érdemes az utolsó szót követő kötőjelet törölni.

tartalom címe


 

3. Meta információk:

  • Meta kulcsszavak: a Google algoritmus elemei között a meta kulcsszavakat nem veszi figyelembe a helyezési tényezők között. Portálrendszerünkben a meta kulcsszavak mező azt a célt szolgálja, hogy ellenőrizhesse, hogy a megírt tartalom mely szavakra optimalizált. A fogaskerék ikont megnyomva kijelzésre kerül egy felugró ablakban, hogy a tartalomban melyek a leggyakrabban használt szavak és kifejezések; valamint azok előfordulási számát is megjelenítjük.
    Javaslat: a kulcsszó kijelző segítségével módosítsa úgy tartalmait, hogy az ténylegesen arról szóljon (leggyakrabban használt szavak), amely tükrözi az oldal célját!
  • Meta leírás: A meta description tag nem kínál SEO előnyt, csupán egy rövid leírás az internetes oldalon, de mégsem hagyható el! Fontos, hogy egyértelműen leírja az oldal célját, mert ez elsősorban az oldalt olvasó embereknek készül. A keresési eredmények között megjelenik a leírás, éppen ezért is lényeges, hogy a potenciális látogató számára érdekes információt tartalmazzon, hogy becsalogassa az oldalra. Hosszúsága 70-160 karakter közé essen, tartalmazzon kulcsszavakat. Minden oldalnak legyen egyedi meta leírása! Portálrendszerünkben karakterszámláló segíti a munkáját.

Meta információk


 

4. Címsorok:

A tartalom címe, ha az a tartalom külön weboldalon jelenik meg, akkor adott oldal fő címsora is lesz, amelyet H1-nek hívnak, azaz ez a címsor 1.
A weboldalon mindig csak 1 db H1 elem használata javasolt SEO szempontból, de a tartalmat célszerű külön részekre bontani, mint egy könyvet, amelynek vannak fejezetei, alfejezetei.

A címsor 2 (H2) elemből általában több szükséges, és az alfejezetekből is (H3, H4). Ezeknek a címsoroknak célszerű adott tartalomhoz kapcsolódó kulcsszavak szinonímáját tartalmaznia, vagy szövegkörnyezetileg hozzáillőnek lennie. A SEO szabályozás szerint a H1 elemnek célszerű konkrét tartalomra vonatkozó kulcsszót tartalmaznia. A Google a weboldal tartalmát főként ezen elemek összevetésével rögzíti. Egyezőséget keres a használt szavak között, melyek közül nagy hansúly azokra a szavakra helyeződik, amelyek a Tartalom címében (title), Tartalom leírásában (description) és Címsorokban talál.

Címsorok


 

5. Képek optimalizálása a tartalomban:

Képek beszúrásakor a felugró ablakban történik a médiakezelőben feltöltött képek kiválasztása. Már a képek feltöltésekor ügyeljen arra, hogy a fájlnevek is beszédesek legyenek, lehetőleg ne tartalmazzanak ékezeteket és speciális karaktereket és a fájlnév szavait kötőjellel válassza el. A kép kiválasztása után ebben a felugró ablakban töltse ki a Kép helyettesítő szövegét (description - ALT) és Címét (title). ALT: Nincs a szöveg hosszára vonatkozó szabvány, de törekedjen a tömör, 1 kulcsszó használatos, rövid körülírásra, ami max. 70-75 karakter hosszúságú. Amennyiben a kép csak dekorációs elem, sorminta, stb., akkor használjon az altot követő szöveg helyett a két időzőjel közé üres szöveget, szóköz nélkül, így: alt="" . A jobb megoldás viszont ebben az esetben, ha a kép nem így szerepel, hanem egy CSS -ben, background-image tulajdonság cegjelöléssel egy elem háttérképeként!

Képek feltöltése

Képek mérete: A túl nagy kép(ek) használata felesleges és betöltésnél főleg a lassabb böngészővel rendelkezőknél nagyon megnöveli az oldalbetöltési időt. Ezen kívül a nagy képek feleslegesen sok letöltési bájtba kerülnek azoknak, akik forgalom alapján fizetnek. Portálmotorunk beépített képszerkesztője segítségével a kép mérete szerkeszthető. A képbeszúró ablak Megjelenés fülön a méretbeállítás már nem csökkenti a tényleges képméretet, hanem ott a megjelenített méretet lehet beállítani.

Képek feltöltése

Cím és ALT


 

6. Videók optimalizálása a tartalomban:

Videók beillesztése esetén célszerű valamilyen külső oldalról behivatkozni a videót. A rendszerben lehetőség van flash alapú videók feltöltésére, de a flash technológia fokozatos elavulása (mobilok esetén nem támogatott) miatt azonban nagyon ritkán, vagy egyáltalán nem ajánlott a médiakezelőbe tölthető, flash alapú videófájlok használata. Ahogy a képek feltöltésénél is felhívtuk rá a figyelmet, fájlfeltöltés esetén itt is célszerű a fájlt nevét a lehető legegyszerűbb formára átírni. Beillesztett (külső oldalról) videó esetén a videó neve adott, így embed videó esetén a hivatkozás beszúrásán kívül nincs szükség további módosításokra.

Videó beágyazása


 

7. Szövegek átemelése más tartalmakból:

A felületen engedélyezett a "hozott" szövegek beillesztése is. Így lehetősége van adott szövegek, bekezdések, cikkek átemelésére. A másolt dokumentumban azonban (szöveges fájl, weboldal) sokszor fordulhat elő olyan formázás, amely szabad szemmel nem látható, ám a HTML kódban mégis megjelenik. Külső szöveg beillesztése esetén tehát célszerű odafigyelni arra, hogy a szövegen található igazítások, formázások ne kerüljenek bele a másolt szövegbe.

Szövegek átemelése

A szövegszerkesztőben található, "T" betűs irattábla ikon segítségével sima szövegként emelhetünk át szövegeket más dokumentumból. Ha a beillesztés előtt használjuk ezt a gombot, akkor a szerkesztő felület a konkrét szövegen kívül semmi mást nem fog átemelni az újonnan létrehozott szövegrészbe. Amennyiben ez valamiért elmaradt, úgy a szöveg kijelölése után az alsó sorban található radír segítségével távolíthatunk el a szövegből mindenféle formázást. Arra azonban vigyázzunk, hogy ez olyan formázásokat is eltávolít, amiket utólag mi alkalmaztunk rá! A fentebb említett eszközök használata esetén is előfordulhat, hogy az eredeti szövegben található HTML kódok átkerülnek az új tartalomba. Ebben az esetben a fenti "Editor kikapcsolása", vagy a "HTML" gomb segítségével válthatunk HTML nézetbe.


 

8. Meta description hozzáadása kategóriához:

A tartalmi elemek meta leírásának kiegészítésén kívül lehetősége van a tartalmakhoz rendelt kategóriák meta description mezőinek kitöltésére is. Ehhez csupán az adott kategóriát kell megkeresnie, majd ennek szerkesztése során a kategórialeírás alatt található meta mezőbe lehet a kategóriához tartozó meta leírást megadni.


 

9. Title megjelenítése a böngésző címsorában:

A portálmotor alapértelmezetten feltünteti a tartalom címét vagy a kategória nevét a böngésző címsorában. Előfordulhatnak azonban olyan speciális esetek, amikor például a kategória nevének megjelenítése szándékosan ki van kapcsolva, vagy egy adott menüpont üres menüpontként funkcionál. Ebben az esetben a böngésző címsora az oldal alapértelmezett nyelvfüggő címét jeleníti meg. Lehetőség van ennek módosítására: kategória és menüpont szerkesztésénél egyaránt kapcsolható a cím böngésző title-ban történő megjelenítése. Ez a funkció független a kategória nevének kijelzésétől, így hiába van a kategória neve rejtve, a böngésző címsora át fogja venni a megjelenített kategória nevét.
Title kapcsolhatósága


Törekedjen arra, hogy minden SEO kisegítő lehetőséget beállítson, mert ahol nem adja meg a fent említett cím és leírás elemeket, ott az előre beállított alapértelmezett cím és leírás fog megjelenni a böngésző találatakor, valamint a Google robotja is azt rögzíti adott oldalhoz. Abban az esetben, hogy ha a weboldal több oldalának is ugyanaz a title, description és H1 eleme, akkor a Google duplikációnak érzékelheti azokat az oldalakat, amelyek büntetést is hozhatnak a site helyezésére vonatkozóan!

Instagram
Instagram
Facebook
Google+
Twitter