Infoartnet - Web Média Marketing

Weboldal elemzés - keresőoptimalizálás - SEO

Miért és mikor van szükség weboldal elemzésre?

Weboldal elemzésről, vagy weboldal optimalizáltságának elemzéséről beszélünk akkor, hogy ha a weblapot átvizsgáljuk technológiai szabványossági és használhatósági szempontból, tartalmi és strukturális felépítési szempontból, és felhasználói igények megvalósulása szempontjából.

Weboldal elemzés - keresőoptimalizálás - SEO - seosiker.hu

Weboldal elemzésre és időszaki korrekciókra éppúgy szükség van, mint ahogy az embereknek is orvoshoz kell mennie időnként. A weboldalaknak viszont meg van az az előnye, hogy ha nagyon elavulnak és nem felelnek már meg a szabványoknak, akkor újat lehet készíttetni.

Weboldal elemzésre és optimalizálásra a weboldal életciklusának minden részében szükség van:

  • fejlesztéskor, még átadás előtt
  • átadáskor
  • indulás után rendszeresen (havi rendszerességgel)
  • módosítások esetén
  • felújítás előtt.

Technológia a designnal szemben?

Sok webdesigner beleesik abba a csapdába, hogy hagyja szabadon szárnyalni a weboldal kinézetével kapcsolatban a fantáziáját és olyan tervvel áll elő, amelyet nem tud, vagy csak a szabványok feláldozásával tud a programozó és sitebuilder megvalósítani. Attól függően, hogy milyen csapattal készítteti el weboldalát, a mérleg nyelve úgy billenhet a designer akarata felé vagy egyensúlyba is kerülhet.

Cél: az egyensúly megtalálása. Ugye azért készíttet weboldalt, mert célja van vele? A cél meghatározza, hogy mennyire szárnyalhat egy designer, vagy az ésszerűség, a szabályok betartása is nagyon hangsúlyos. Vegyünk pár példát:

  1. Cél: névjegykártya oldal. A weboldal azért készül csak, hogy önmagát mint magánszemélyt bemutassa. Nem szeretne eladni az oldallal, nem lényeges, hogy megtalálják-e a keresőben. Akkor nem szabad sokat áldozni weboldal elkészülésére sem. Megfelelő egy szép szerkesztett weboldal is egy ingyenes template-tel, hiszen a weboldalának címét valószínű a névjegykártyáján feltünteti és akit érdekel, az megnézi. Mivel a keresőbeli helyezés sem fontos, ezért nem kell törekedni 100%-ban programozási és sitebuild szabályok betartására.
  2. Cél: hírportál jellegű oldal, gyakori tartalomfrissítéssel. Legyen a weboldal letisztult, ne túl grafikázott, felhasználóbarát. Itt fontos, hogy a weboldal a keresőben elől helyezkedjen el, mert nincsenek hónapok arra, hogy egy-egy tartalom megérjen, gyorsan el kell happolni mások elől az olvasót. Nagyon fontos szempont a felhasználóbarát felépítésen kívül a technológiai szabványosság betartása, mert enélkül a kereső algoritmus nem fogja előre sorolni az oldalt. Kivétel mindig akad. Ebben az esetben az olyan hírportáloknál, amelyek már bejáratottak, nagyon nagy a látogatószámuk, napi rutin szerint térnek vissza olvasók, ezek az oldalak már megengedhetik maguknak azt, hogy csak nagy szabványokra figyeljenek oda, amelyek főként a felhasználóbarát megjelenést segítik elő.
  3. Cél: céges bemutatkozó oldalak. Ezek jó pár oldalas weblapok, amelyekben a céget minél jobb fényben szokták feltüntetni. Cégleírás, szolgáltatás bemutatás, termékkör megjelenítés, kapcsolat, referenciák és esetleg blog oldal a fő részei. Itt az esztétika, trendi design nagy szerepet kap a másoktól való elkülönülés miatt. Viszont itt hangsúlyos a cég arculatával való összhang, amire tervezésnél oda kell figyelni. A weboldal célja, hogy innen minél több megkeresés, érdeklődő érkezzen, ezért nem elhanyagolható szempont a weboldal technológiai és tartalmi színvonala.
  4. Cél: webshop értékesítés. Itt mivel a fő cél az eladás, ezért a webshop technológiai színvonalának a csúcson kell lennie. Ugyan a termékek, árak nagyban befolyásolják a vásárlási szándékot és bevételt, de ha "láthatatlan" az oldal, akkor nem lesz látogató. A design itt nem a legfontosabb szempont, inkább másoktól való elkülönülés miatt legyen tetszetős. A webshopban a vásárlásoknál gyorsan fejlődő kényelmi szolgáltatásokat követni kell tudni, a vásárlási folyamatokat lehetőség szerint legegyszerűbbre kell tervezni, de muszáj többek között a fogyasztói törvényeknek is megfelelni. Termékkörönként nagyon változatos igények is felmerülnek nem csak a szabályok miatt, de a termék bemutatása, tulajdonságai miatt is. Ide már nem elég egy ingyenes egy kaptafás webshop, mert az első felmerülő mástól különbözőség esetén jönnek a problémák, hogy nincs aki egyszerűen lefejlessze azt. Az optimalizáltságra visszatérve: hogy ha az ilyen jellegű weboldalak technológiailag nincsenek jól felépítve, akkor mivel itt mindig lesz online hirdetés is, a hirdetési árakat nagyon negatívan tudja befolyásolni egy rosszul összerakott weboldal.

A példákból is látszik, hogy nagy szerepe van annak, hogy már a weboldalak készítésekor hangsúlyos legyen a szabványok és szabályok betartása, a keresők optimalizálási elveinek figyelembe vétele. Ezért azt javasoljuk, hogy ha épp készül a weboldala, akkor a programozási szakasz végén, de még weboldal átvétel előtt készítsen weboldal elemzést, amelyből látható, hogy a programozók és sitebuilderek mennyire végeztek alapos munkát.

Saját fejlesztésű weboldal elemző rendszerünk: SEOSEEKER

Cégünk fő szakterülete a weboldalak, portálok és webshopok kivitelezése a saját fejlesztésű AWE Pyramid portálmotorunkkal. Mivel törekszünk a tökéletességre, szerettük volna ezt ügyfeleinknek is kézzelfoghatóan megmutatni. Bemutatni azt, hogy a mutatós design mögött sok-sok programozás és sitebuild munka is van, sőt összehasonlíthatók vagyunk más kivitelezők munkájával. Csupán a html kód nem mond semmit egy laikusnak, ezért fejlesztettük weboldal elemző rendszerünket, amelyben a fő hangsúly azon szabályok és szabványok mutatása, és azoknak való megfelelés kijelzése, amelyek befolyásolják a keresőbeli helyezést és a felhasználók igényeinek kielégítését. Az elemzéseink során olyan adatokat használunk fel, amelyek elérhetőek az interneten, valamint a Google, Facebook, Bing, WOT API-jain keresztül.

A weboldal elemzés eredményeképp 3 index számot jelzünk ki, amely a 3 fő befolyásolás szerinti csoport optimalizáltságát mutatja. Ezek a csoportok (bemutatásuk a névre kattintva megtekinthető):

  1. Technológiai index
  2. Tartalmi index
  3. Népszerűségi index

Mikor használjunk automata elemző rendszert?

Automata elemző rendszert azért érdemes használni, hogy mindig tisztában lehessen a weboldalának állapotával. Mivel összehasonlítások végezhetők el az előző vizsgálatokkal, ezért látható, hogy ha valami vagy elromlott, vagy változott a szabvány és ezért szembetűnően módosult egy-egy elemzési pont eredménye. (Attól sem kell tartania, hogy nem tudja pontosan mit jelentenek az elemzési pontok és azt, hogy kihez kell fordulnia annak orvoslása miatt, mert minden pluginnál részletes magyarázat található.) Nyomon követhető a fejlődés is, ami főként a népszerűségi index ellenőrzési pontjaiból látható.

Mivel saját érdekünk is, hogy kövessük a Google óriás algoritmusváltozásait, ezért elemző rendszerünket is igyekszünk rövid időn belül ahhoz igazítani.

Mikor optimalizált egy weboldal? Optimalizálási tanácsadás szükségessége

Weboldal tesztelő eszközünkben ugyan kiírjuk a vizsgálható szabályok és szabványok betartási eredményeit, de az optimalizáltság felmérésének ez csak egy része. Ha úgy érzi, hogy negatív irányban módosultak a weboldal elemzés eredményei, vagy ha nincs ideje azt nézni, de érzi, hogy nagy mértékben megváltoztak a látogatói szokások: visszaesett az oldalra érkezők száma, sokkal kevesebb a vásárlás, akkor ott mélyrehatóbb vizsgálatra is szükség van.

Mivel automata weboldal vizsgálatkor csak a robotunk által is elérhető adatokat tudjuk feldolgozni, ezért olyanokról nem tudunk véleményt adni ott, amelyek weboldal specifikusak, vagy olyan felhasználói szokások statisztikája, amelyet csak a tulajdonosok kaphatnak meg a Googletól (pl. Google Analytics, Google Search Console adatok), sőt a weboldal használhatóságát sem. Mindezek vizsgálatához emberi erőforrás szükséges, számítógép előtt ülve kell ezeket személyesen analizálni.

Az ilyen jellegű optimalizáltsági felmérésben és hibák feltárásában sem hagyjuk magára! SEO tanácsadás szolgáltatásunk keretén belül nem csak az automata rendszerünket használjuk, hanem kézi ellenőrzéseket is véghezviszünk. Elemzésünk eredményeképp részletes írásos kimutatást adunk a weboldaláról, és útmutatást adunk azzal kapcsolatban, hogy milyen úton induljon el, miket kell módosíttatnia, javítania. Mindezt megfejeljük azzal, hogy nem csak írásban kommunikálunk, hanem személyesen, telefonon, vagy Skype-on keresztül elemzés előtt és után 1-1 órát beszélgethetünk a problémákról és azok megoldásáról.

A Tanácsadás szolgáltatásunkról részletesen itt olvashat: SEOSIKER.HU - Tanácsadás

Jöjjön, próbálja ki weboldal elemzésünket ingyenesen! Kattintson a képre és átirányítjuk az elemzési oldalunkra, a seosiker.hu-ra!

Weboldal elemzés - SEO optimalizálás indítása

^
Facebook
Instagram
Twitter