Ismerje meg a Google Analytics új szolgáltatását
Korábban írtunk már egy cikket arról, mit érdemes tudni a Google Analytics szolgáltatásáról, és hogy hogyan épül fel, ezt itt tudja elolvasni! Most pedig egy újdonságról szeretnénk beszámolni a Google Analytics 4-ről! Ismerje meg velünk együtt ezt az új elemzési funkciót!
Megannyi vállalkozás támaszkodik világszerte a Google Analytics szolgáltatásra, hogy megértsék az ügyfeleik preferenciáit és sokkal jobb felhasználói élményt teremtsenek számukra. 2020-ban jelentősen megugrott az online térbe átvezetett vállalkozások száma, így még fontosabbá vált az, hogy folyamatosan monitorozzuk látogatóink tevékenységét, hogy lépést tudjunk tartani versenytársainkkal.
Nem pusztán a cégek zöme kezdett el online tevékenységet folytatni, hanem a felhasználók is sokkal több mindent intéznek már a digitális szférában. Felmerült az az igény, hogy az Analytics egy már meglévő elemzési funkcióját fejleszteni szükséges annak érdekében, hogy még átfogóbb képet kaphassunk látogatóink viselkedéséről.
Ennek eredményeként jött létre a Google Analytics 4 szolgáltatás, mely a 2019-ben kiadott béta verzióban bevezetett App+Web tulajdonság alapjaira épül, ami a Google Firebase mobil applikációjához kifejlesztett analitikán alapul. A Firebase a Google egy olyan szolgáltatása, mely teljes platformot biztosít a mobilalkalmazásoknak. Abban különbözik az átlagos Analyticstől, hogy itt nincsenek munkamenetek, valamint oldalmegtekintések, hanem felhasználók és események, amik még pontosabb mérést biztosítanak.
A Google Analytics 4 néhány újdonsága:
Két új előrejelző mutatót vezetett be az Analytics, ezek közül az egyik a Vásárlás valószínűsége (Purchase probability) mutató, mely képes annak a valószínűségét meghatározni, hogy egy adott felhasználó konvertálni fog-e a következő 7 napban, ha aktív volt az elmúlt 28 napban. Ebben az esetben a rendszer alapjául az e-kereskedelem szolgál. A másik új mutató pedig a Visszapattanás valószínűsége (Churn probability), amely annak a valószínűségét jelzi, hogy egy felhasználó, aki aktív volt az elmúlt 7 napban, nem lesz az a következő 7 napban.
Ezeknek a mutatóknak a segítségével pontosabb elemzéseket végezhetünk és az eredménytől függően módosíthatunk a stratégiánkon.
Az ügyfelek üzleti tevékenységének teljesebb megértése
Az új Google Analytics eszköz vagy platformonkénti bontás helyett új ügyfélközpontú mérést kínál. Ez annyit jelent, hogy a jövőben már nem a munkamenetek kerülnek a fókuszba, hanem a felhasználók, így pontosabb képet kaphatunk a látogatók viselkedéséről. Az látogatók azonosítójából azt is látni fogjuk majd, hogy honnan érkezett a felhasználó, például: hirdetésből.
Jobban megfigyelhető lesz a látogatók viselkedése a belépéstől a konverziókon át egészen a megtartásig.
Új jelentési struktúra hosszú távra készült
Ha még eddig nem tettük, akkor itt az ideje hosszabb távra tervezni ami a digitális marketinget illeti, hogy kevesebb meglepetés érjen minket a jövőben, legyünk felkészültek, így gyorsabban reagálhatunk a vevői igényekre.
Az adatkezelések újfajta megközelítésével, sokkal hatékonyabban kezelhetjük a Google Analytics adatok gyűjtését, felhasználását és megőrzését. Mivel rohamléptekkel fejlődik a technológiai környezet, ezért az új Analytics úgy lett kialakítva, hogy alkalmazkodni tudjon a változásokhoz, sütikkel vagy azok nélkül. A mérések során rugalmas megközelítést alkalmaz, és modellezéssel fogja kiegészíteni azokat a részeket, ahol az adatok hiányosak. Ez annyit jelent, hogy maximálisan támaszkodhatunk a szolgáltatásra a marketing eredmények mérésében és az ügyfelek igényeinek kielégítésében.
Új Google Analytics 4-tulajdon létrehozása
Néhány pontban összeszedtük, hogyan is kell beállítani az Google Analytics 4-et.
Először is szeretnénk leszögezni, az új tulajdon létrehozása nem érinti az eredeti tulajdont.
A beállításhoz menjünk az Adminisztrálás fülre és válasszuk ki a képen látható Frissítés GA4-re opciót.
Ezután kövessük az utasításokat, melyek röviden a következőkről szólnak:
A rendszer átmásolja az alapvető beállításokat a Universal Analytics-tulajdonból. Utána megkezdhetjük a további beállításokat, melyről lejjebb részletesebben is írunk.
Bővebben a beállításokról:
Nézzük a következő beállításokat és szolgáltatásokat, hogy a lehető legtöbbet tudjuk kihozni, a Google Analytics 4-ből.
Címke telepítése
A weboldalakhoz adjunk hozzá globális webhelycímkét, vagy egy alkalmazáshoz (ha van) a Firebase SDK-t, hogy eseményadatokat tudjunk gyűjteni az új tulajdonban.
Egyéni eseménymérés
Egyéni események mérése, melyek fontosak vállalkozásunk számára.
User-ID
Amennyiben felhasználói azonosítókat generálunk, akkor azokat használjuk az Analytics eszközein keresztüli jelentéskészítésében.
Továbbfejlesztett mérés
Állítsuk be, hogy automatikusan mérje a webhely felhasználóink viselkedésére vonatkozó részleteket és a weboldalon szereplő tartalmak sikerességét.
A Google-jelek aktiválása
Itt belefoglalhatjuk azon Google-felhasználók összesített adatait, akiknél be van kapcsolva a Hirdetések személyre szabása funkció.
Összekapcsolás a Google Ads szolgáltatással
Össze tudjuk kapcsolni a Google Ads fiókunkkal, így a GA4 konverziós elemzéseinek adatait és közönségeit alapértelmezetten exportálni fogja majd az Ads szolgáltatásba.
Közönségek meghatározása
Létrehozhatunk közönségeket, hogy szegmentálni tudjuk az adatokat és a leginkább elkötelezett látogatókkal remarketinget végezhessünk.
Konverziók beállítása
Lehetőségünk van beállítani azokat a fontosabb eseményeket, melyek a vállalkozásunk számára fontos felhasználói műveleteket képviselnek.
E-kereskedelmi mérés megvalósítása (opcionális)
Beállíthatjuk azt is, hogy weboldalunk olyan adatokat gyűjtsön, melyek segítségével elemezhetjük a vásárlási tevékenységet.
Felhasználók kezelése
Adjon hozzá felhasználókat, felhasználói csoportokat és engedélyeket.
Hozzunk létre felhasználókat, csoportokat és adjunk engedélyeket.
Ezek konfigurálásának eredményeként, sokkal átfogóbb adatokat nyerhetünk a jövőbeni elemzéseinkhez.
A Google ajánlása szerint állítsuk be minél hamarabb az új Google Analytics 4 méréseket a már meglévő mérések mellé, hogy minél több adat álljon rendelkezésünkre a látogatóink viselkedéséről.
Amennyire csak lehetséges legyünk naprakészek az új fejlesztéseket illetően, hogy mindig a lehető legpontosabb adatokat nyerhessük ki a Google Analytics szolgáltatásából.